پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 132249 08:06 1399/11/19
حمایت دولت از توسعه کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای در کرمانشاه

حمایت دولت از توسعه کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای در کرمانشاه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حمایت دولت از توسعه کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای در کرمانشاه

حمایت دولت از توسعه کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای در کرمانشاه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، کاظم خاوازی روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری با حضور معاون اول رییس جمهوری افزود: با حمایت دولت آماده اختصاص اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح های کشاورزی در استان کرمانشاه هستیم.

او گفت: منابع مالی خوبی برای گیاهان دارویی و توسعه باغات در اراضی شیب دار در دولت اختصاص یافته و امیدواریم بتوانیم از محل این منابع به توسعه کشاورزی استان کرمانشاه کمک کنیم. به گفته او، استان کرمانشاه با ۹۵۰ هزار زمین کشاورزی و ۴۰ هزار هکتار باغ در زمینه زراعت یکی از قطب های کشور است و استان در زمینه زراعت توانمند است.

وی به ۴۸ هکتار گلخانه در استان ‌کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این رقم در سال گذشته ۲۸ هکتار بود که امسال ۲۰ هکتار به آن اضافه شده اما بازهم استان عقب است.

او شهرک های کشاورزی استان را ۳۰۰ هکتار دانست و اظهار امیدواری کرد تا پایان دولت ۱۰۰ هکتار دیگر به آن اضافه شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از کرمانشاه به عنوان منطقه ای با تنوع آب و هوایی اشاره کرد و گفت: این استان به سرمایه گذاری ‌در حوزه کشاورزی نیازمند است که این آمادگی در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد.

خاوازی به ظرفیت بالای فرآوری در استان نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیت فرآوری رشد خوبی داشته به طوریکه در گدشته این ظرفیت در استان ۵۸۹ هزار تن بود که اکنون به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده و ظرفیت سردخانه ای استان هم به ۵۰ هزار تن رسیده است.

وی تصربح ‌کرد که ما در وزارت جهاد کشاورزی محدودیتی برای استان کرمانشاه قایل نیستیم و از استانداری می خواهیم بسترهای لازم مانند مجوزها و تسهیلات بانکی را فراهم کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به ظرفیت دام و طیور در استان نیز اشاره کرد و افزود: اکنون ۲ واحد پنج هزار راسی دام در استان در دست اجرا است که در زمینه اصلاح نژاد فعالیت می کنند که می تواند تحول بزرگی در زمینه دام استان ایجاد کند.

خاوازی به تکمیل زنجیره طیور در استان اشاره کرد و گفت: ما آمادگی تکمیل این زنجیره شامل تخم مرغ و مرغ گوشتی را داریم و از آن حمایت می کنیم.

وی تولید عسل و پرورش بوقلمون را از دیگر ظرفیت های پنهان کرمانشاه دانست و گفت: ما از توسعه واحدهای زنبور عسل و بوقلمون در این استان حمایت می کنیم.

وی به ابلاغ قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی رییس جمهوری به وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: این موضوع در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می گیرد و ما از تولید محصولات کشاورزی حمایت می کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنانش چغندرقند را از دیگر ظرفیت های استان کرمانشاه دانست و گفت: این محصول اکنون معادل ۷۵۰ هزار تن در استان تولید می شود که به زودی به یک میلیون تن می رسد.

خاوازی به سیستم آبیاری نوین در سطح ۸۱ هزار هکتار در استان اشاره کرد و افزود: ۵۰ هزار هکتار از طریق آب های مرزی و ۵۲ هزار هکتار هم از محل آب های شمال غرب و غرب اختصاص یافته که از این رقم ۳۶ هزار هکتار آن به بهره برداری رسید و ۱۳ هزار هکتار آن در دست بهره برداری است.

او خواستار عنایت وزارت نیرو در زمینه تخصیص آب این اراضی شد. وی میانگین بارش استان را ۴۸۲ میلیمتر دانست و آن را ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه کشاورزی دانست.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |