سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 165973 19:14 1400/09/27
حمایت از کسب و‌کارهای کوچک‌ومتوسط،کلید شکوفایی اقتصاد !

حمایت از کسب و‌کارهای کوچک‌ومتوسط،کلید شکوفایی اقتصاد !

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حمایت از کسب و‌کارهای کوچک‌ومتوسط،کلید شکوفایی اقتصاد !

حمایت از کسب و‌کارهای کوچک‌ومتوسط،کلید شکوفایی اقتصاد !

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

راضیه محمدی-کارشناس ارشد مدیریت- ایران را شاید به جرات بتوانیم مهد کسب‌وکارهایی بدانیم که همچنان در تمام دنیا ناشناخته‌اند و برای کشورهای دیگر تازگی دارند.

کسب‌وکارهایی که در عین سادگی و کوچکی تاکنون قدم‌های بزرگی در شکوفایی اقتصاد و حل معضل بیکاری برداشته‌اند .

روند کار این کسب و کارها اینگونه است که صاحبان آن در بیشتر موارد محصولات خاص خود را ابتدا در همان منطقه و سپس با درایت و آینده نگری و بازار‌یابی صحیح آن‌را در سایر مناطق نیز گسترش می دهند و یا شاید هم برای همیشه به‌صورت محلی و محدود اما مداوم فعالیت خود را ادامه دهند .

در هر صورت چه به‌صورت محلی و چه به صورت گسترده ارزش این کسب و کارها را به هیچ وجه نمی‌توان نادیده گرفت .

می‌توان گفت در پس هر محصول تولیدی آنها شمه‌ای ارزشمند از فرهنگ و رسومات آن منطقه نیز می تواند وجود داشته باشد .

فرهنگ و اصالتی که به طرزی شگفت همزمان با تولید و ارائه محصول، رفع نیاز مشتری و همچنین اشتغالزایی درهای بسته اقتصاد کشور را یکی پس از دیگری می گشاید !

از نکات مثبت این نوع کسب و کارهای کوچک و محلی، می توان به ایجاد روحیه رقابتی و انگیزه برای تولید محصولات بیشتر، مرغوب‌تر و با قیمت‌های مناسب‌تر اشاره کرد .

بنا‌بر‌این رونق این کسب و‌کارها علاوه بر تشویق افراد به روی آوردن به آن سبب ایجاد بازاری با قیمت‌های ملایم ولی پرفروش و پررونق خواهد شد .

از دیگر نکات مثبت کسب و‌کارهای خرد، وسعت کم‌فضای اشغالی توسط این کسب و‌کارها، سرمایه‌های به مراتب کمتر، متناسب ساختن محصولات با نیازهای دقیق مشتری و … است .

در این میان، وجود فروشگاه‌های بزرگ و جمع آوری سبد نیازهای خانوارها به صورت یک‌جا تا حدود زیادی باعث آسیب پذیر شدن کسب و کار‌های کوچک شده است اما باز هم به‌دلیل مزایای بسیاری که دارند امکان حیات و پیشرفت همچنان برای آنها محیاست .

قطعا حمایت ما مردم و همچنین نهاد‌های مرتبط می‌تواند موجبات شکوفایی روز افزون این کسب و‌کارها را فراهم کند و مادامی که چرخه اقتصاد کشور را پر رونق و شکوفاتر می‌سازد، کارآفرینی و تولید شغل را نیز گسترش دهد .



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |