پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 11705 14:12 1394/01/25
حمایت از برنج داخلی با چه قیمتی؟

حمایت از برنج داخلی با چه قیمتی؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حمایت از برنج داخلی با چه قیمتی؟

حمایت از برنج داخلی با چه قیمتی؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

شرط وزیرجهاد برای واردات به رغم اذعان بر نیاز کشور

گروه تولید: وزیرجهادکشاورزی با بیان اینکه امسال کمتر از یک میلیون تن برنج وارد خواهیم کرد، گفت: امسال درحالی میزان تولید گندم به ۱۱میلیون تن خواهد رسید که کشور با محدودیت منابع آب مواجه است.

محمود حجتی با اشاره به اینکه نیاز داخل به برنج سفید حدود ۳میلیون تن است، اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲میلیون تن برنج در کشور تولید شود که برای تامین نیاز داخل و جلوگیری از رقابت برنج خارجی با تولید داخل، قانون ساز و کارهایی برای مدیریت قیمت برنج وارداتی و میزان واردات پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه امسال کمتر از یک میلیون تن برنج وارد خواهیم کرد، گفت : قیمت برنج وارداتی نباید از برنج تولید داخل کمتر باشد بنابراین با نظام تعرفه‌ای و یا با دریافت مابه التفاوت قیمت این مسئله مدیریت می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی افزود: چنانچه نظام تعرفه‌ای و یا دریافت مابه التفاوت در مبادی ورودی برای کنترل قیمت و میزان واردات موثر نباشد محدودیت و ممنوعیت واردات برنج را اعمال خواهیم کرد.

حجتی خرید توافقی برنج را از دیگر طرح های مدیریت قیمت برنج در بازار دانست و گفت : سال گذشته برای جلوگیری از رکود در بازار حدود ۲۰هزار تن برنج تولید داخل بصورت توافقی خریداری و سازمان مرکزی تعاون روستایی پس از ایجاد تعادل، از بازار خارج شد.

وی افزود: امسال نیز اگر لازم باشد با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی برای خرید توافقی برنج آمادگی داریم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |