پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 77501 13:37 1396/11/11
حقیقت‌پور: ضیافت ناهار ترامپ اوج انزوای جهانی آمریکا را نشان می‌دهد

حقیقت‌پور: ضیافت ناهار ترامپ اوج انزوای جهانی آمریکا را نشان می‌دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حقیقت‌پور: ضیافت ناهار ترامپ اوج انزوای جهانی آمریکا را نشان می‌دهد

حقیقت‌پور: ضیافت ناهار ترامپ اوج انزوای جهانی آمریکا را نشان می‌دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: دولت آمریکا روز دوشنبه در راستای سیاست‌های ایران‌هراسانه خود، سفیران کشورهای عضو شورای امنیت را به واشنگتن دعوت کرد. به‌نوشته رویترز، «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل آنچه را به‌ادعای وی قطعات موشک‌های منتقل‌شده از ایران به اعضای جنبش انصارالله یمن است به این دیپلمات‌ها نشان داد.

طبق برنامه اعلام شده از سوی دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل نیکی هیلی و ۱۴ همکارش در شورای امنیت، در یک ضیافت نهار با حضور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز شرکت کردند و نمایندگان اعضای شورای امنیت از پایگاه «آناکوستیا ــ بولینگ»، جایی که «هیلی» ماه گذشته با نمایش آهن‌پاره‌های موشکی، ایران را به کمک به انصارالله در حمله موشکی به ریاض متهم کرد، دیدن کرند.

هیلی ماه گذشته نیز با ایستادن کنار قطعاتی که مدعی بود لاشه موشک‌ها و سلاح‌های ایرانی است، تهران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد. اندکی بعد، روزنامه نیویورک‌تایمز به‌نقل از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا ادعاهای نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد علیه ایران را رد کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این اقدام در توئیتر نوشت: مدتی قبل، آمریکا یک موشک ایرانی ارائه شده توسط سعودی‌ها را نمایش داد. باید به آنها گفته شده باشد موشکی که در آسمان توسط پاتریوت نابود شده کاملا سالم به زمین فرود نمی‌آید، لذا این بار قطعاتی از موشک را نشان دادند ولی با آرم مؤسسه استاندارد ایران که ما روی بسته‌های غذایی بکار می‌بریم. دوباره تلاش کنید مدرک تولید کنید!

ظریف همراه با این توئیت عکسی از موشک های مورد ادعای آمریکا و آرم استاندارد روی بسته پفک نمکی منتشر کرد.

منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نمایش تبلیغاتی جدید آمریکا علیه ایران گفت: در زمان قدیم پادشاهان در دربار خود فردی را به عنوان تلخک یا دلقک داشتند که آنها را می‌خنداند و به تعبیری اوقات آنها را مفرح می‌ساخت. اقدامات اخیر آمریکا نیز از این جنس است که نه تنها مردم ایران بلکه سایر دنیا را نیز به خنده می‌دارد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها کارهایی می‌کنند که حقیقتا نشان می‌دهد ذره‌ای فکر و تدبیر پشت سر کارهایشان وجود ندارد. دنیا امروز آگاه شده و فریب این نمایش‌ و شوهای تبلیغاتی آمریکا را نمی‌خورد. همانطور که در قضیه‌ای مانند اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل نیز رأی قاطع منفی علیه خواست آمریکا داد.

حقیقت‌پور تأکید کرد: باید گفت دوران این گونه کارها که با دعوت به ناهار یا شام بتوان نظر کشورها را جلب کرد گذشته است و این نشان‌دهنده این است که آمریکا در صحنه بین‌المللی به شدت دچار انزوا شده که دست به انجام اقداماتی می‌زند که یادآور کارهای پادشاهان در قرن‌های گذشته است.

وی پاسخ وزیر امور خارجه کشورمان را بسیار خوب و اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها حتی برای باورپذیر بودن ادعای خود نیز تا چه اندازه ناشی هستند و یا اینکه افکار عمومی دنیای امروز را بسیار ناآگاه تصور کرده‌اند که می‌توانند هرگونه ادعایی را به راحتی مطرح کنند و انتظار داشته باشند دنیا هم آن را بپذیرد. لذا پاسخ آقای ظریف دروغ بودن و خنده‌دار بودن ادعای آمریکا را افشا کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |