چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 128198 12:24 1399/10/17
حفاری در قطب شمال افزایش یافت

حفاری در قطب شمال افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حفاری در قطب شمال افزایش یافت

حفاری در قطب شمال افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، دولت دونالد ترامپ در روز دوشنبه اعلام کرد تصمیم نهایی خود را برای بازگشایی مناطق وسیعی از قلمروی حفاظت شده آلاسکا در قطب شمال جهت توسعه ذخایر نفتی گرفته است.

این تصمیم که طبق آن زمین‌های بیشتری در غرب اسلوپ شمالی برای حفاری باز می‌شوند، یکی از اقدامات دولت حامی حفاری ترامپ در روزهای آخر است و درست قبل از آغاز برنامه‌ریزی شده اعطای مجوز حفاری در منطقه حفاظت شده ملی قطب شمال در شرق اسلوپ شمالی گرفته شده است.

این مجوزها از روز چهارشنبه صادر می‌شوند. اداره مدیریت زمین‌های آمریکا طرح خود را برای ذخایر نفت ملی آلاسکا به وسعت 9.3 میلیون هکتار در غرب اسلوپ شمالی اعلام کرد است.

این طرح در 21 دسامبر توسط دیوید برنهارد، وزیر کشور آمریکا امضا شد. ذخایر نفت ملی آلاسکا اولین منطقه تولید روزانه نفت در این ایالت است که طبق اطلاعات وزارت انرژی آمریکا، در 2019 روزانه 466 هزار بشکه در روز تولید می‌کرد.

طبق این طرح جدید، برای توسعه نفتی حدود 80 درصد از این ذخایر مجوز داده می‌شود. در زمان ریاست جمهوری اوباما، نیمی از این ذخایر برای حفاری در دسترس بود و نیم دیگر به خاطر مسائل محیط زیستی و مسائل مربوط به مردم بومی دست نخورده باقی می‌ماند. طبق این طرح ترامپ، اجازه حفاری در مناطق وسیعی از دریاچه تشکپاک داده می‌شود که از مناطق امن برای مهاجرت پرندگان و حیات وحش است.

این منطقه از زمان ریاست جمهوری ریگان اجازه حفاری نداشت. تحلیلگران عقیده دارند این طرح اشتباه مدیریتی درگیری‌های بیشتری به وجود آورده و فضای کار برای شرکت‌های فعال در این منطقه را بی ثبات‌تر می‌سازد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |