پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 6257 16:25 1393/08/05
حضور ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد

حضور ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حضور ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد

حضور ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد با شعار "زمان خواندن است" با حضور مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، در این دوره از نمایشگاه که ازجمله نمایشگاه‌های قدیمی کتاب در اروپا به شمار می‌رود 897 ناشر از 20 کشور آثار خود را برای نمایش عرضه می‌کنند.

بنا بر اعلام، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در این نمایشگاه حضور یافته است. در غرفه این موسسه که با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و انتشارات الهدی برپاشده است بیش از 300 عنوان کتاب در زمینه‌های ایرانشناسی، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، کودک و نوجوان، شعر و داستان، آموزش زبان فارسی و صنایع دستی عرضه شده است که 100 عنوان از عناوین ارایه‌شده به زبان روسی است و توسط رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد ترجمه و منتشر شده است.

معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در قالب کاتالوگ، بروشور و توزیع فرم ثبت نام از دیگر فعالیت‌های این موسسه در این نمایشگاه است.

در کنار موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این نمایشگاه مرکز علوم دینی قم در بلگراد برای نخستین‌بار به صورت مستقل شرکت کرده و تالیفات خود را در ارتباط با حوزه‌های تخصصی فلسفه اسلامی، تمدن‌پژوهی اسلامی و اندیشه معاصر اسلامی ارائه کرده است.

مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور چین است که برنامه‌های ویژه‌ای را در این نمایشگاه و سایر مراکز ادبی فرهنگی بلگراد و دیگر شهرهای صربستان تدارک دیده است.

در این نمایشگاه همانند سال‌های گذشته به بهترین ناشر، مولف، زیباترین کتاب، بهترین کتاب کودکان و به بهترین غرفه کتاب جوایزی اهدا می‌شود.

پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد از تاریخ 4 تا 11 آبان‌ماه برگزار می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |