شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 64281 15:42 1396/04/20
حسن محمدی خبر داد: تعیین محل هزینه‌کرد بودجه شورای قرآنی استان‌ها

حسن محمدی خبر داد: تعیین محل هزینه‌کرد بودجه شورای قرآنی استان‌ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حسن محمدی خبر داد: تعیین محل هزینه‌کرد بودجه شورای قرآنی استان‌ها

حسن محمدی خبر داد: تعیین محل هزینه‌کرد بودجه شورای قرآنی استان‌ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: حسن محمدی، نائب رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، با اشاره به برگزاری جلسه کمیته تخصیص اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در اوایل هفته جاری،‌ گفت: در این جلسه موضوعات و موارد متنوعی در مورد بودجه فعالیت‌های قرآنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه نحوه هزینه‌کرد بودجه قرآنی سال ۹۵ و نیز نحوه پیگیری بودجه قرآنی سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت و خبر خوشی که توسط رئیس کمیته داده شد این بود که ۸۵ درصد بودجه قرآنی سال ۹۶ که ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، ابلاغ شده است.

محمدی با تأکید بر اینکه اگر این بودجه ابلاغ شده محقق شود،‌ تا حدود زیادی حرکت مثبتی تلقی خواهد شد، تصریح کرد: البته اعتقاد ما این است که حتی تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه قرآنی در سال ۹۶ هم کفاف فعالیت‌های قرآنی را نخواهد داد.

نائب رئیس کمیته تخصیص اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: همچنین مقرر شد تا تمام اعضای کمیته اهتمام جدی و پیگیری مستمر در ارتباط با بودجه و نامه‌نگاری‌ها برای دریافت ابلاغیه ۱۰۰ درصدی بودجه داشته باشند.

وی در ادامه به یکی دیگر از مصوبات این جلسه اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اعتبار مربوط به شورای قرآنی استان‌ها در سال ۹۵ واریز شده است، تصمیم گرفته شد تا سریعاً این اعتبار به حساب‌های افتتاح شده در استان‌ها که متعلق به یکی از اتحادیه‌ها هست واریز شود. موضوع مهمی که در این زمینه اتفاق افتاد این بود که بودجه‌ها در استان‌ها صرفاً از طریق نهادها و مؤسسات مردمی هزینه شود، نه اینکه به فعالیت‌های دستگاه‌ها واریز شود. این نکته بسیار اساسی بود که در جلسه اخیر به آن پرداخته شد.

محمدی در پاسخ به این سؤال که در گذشته روال به این صورت بوده است یا خیر، گفت: روح حاکم بر این اعتبار این بود که به دست موسسات و نهادها برسد، اما چون قانونی در این خصوص نداشتیم و ابلاغیه‌ای انجام نشده بود، متأسفانه این اتفاق رخ نمی‌داد اما در حال حاضر قرار شد تا این مورد ابلاغ شود تا اعتبارات صرفاً در امور موسسات و نهادهای مردمی هزینه شود.

نائب رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در پایان در مورد انتشار هزینه‌کرد بودجه سال ۹۵ نیز بیان کرد: این جدول تغییرات مختصری دارد که پس از اعمال تغییرات در نظر گرفته منتشر خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |