جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 98645 19:32 1398/03/08
حرف آخر/ هر پنج شنبه

حرف آخر/ هر پنج شنبه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حرف آخر/ هر پنج شنبه

حرف آخر/ هر پنج شنبه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

حامد هدائی_دبیر گروه بازار سرمایه( بورس، بانک و بیمه) رسوایی؛ مسری تر از طاعون راهش این نیست که بخواهم با مظلوم نمایی و فرار از آنچه اتفاق افتاده است مسئولیت کارهایم را بر کول  دیگران بار کنم. هر چیزی با درجه ای از امکان، می تواند برملا شود و نمی توانیم صندوقچه اسرارمان  را تا ابد در بسته نگه داریم. حفظ و نگهداری موضوعات مَگو زمانی پیچیده می شود که واقعیتی از ناکارآمدی، فساد و بی اخلاقی ما را با خود به همراه داشته باشد. دنیا با تمام وسعت و بزرگی اش، یک گوی گِرد و چرخان است و به راحتی امکان و ناممکن را در زمانی که فکرش را نمی کنیم به هم می چسباند. رسوای اخلاقی در بازارهای بزرگ تجاری ، می تواند دود و مان یک صنعت، فرد، و حتی یک جامعه را به باد دهد. واقعیت این است که ما هر چه قدر هم دونده ای سریع باشیم، نمی توانیم از کفشهای مان جلو تر بی افتیم و روزی روزگاری در این دنیا می بایست با خودمان و کارهایی که انجام داده ایم روبرو شویم. موضوع اخلاق تجاری و سیاسی  آنقدر اهمیت دارد که می توان راجع به آن ساعت ها صحبت کرد. اما سوال این است  که هر یک از ما چقدر حاضریم محیط کسب و کارمان را عاری از موضوعاتی کنیم که می توانند هویت ما و حتی دیگران را به خطر بی اندازند.
در دنیایی که خطر رسوا شدن و فرصت به شهرت رسیدن با یک کلیک اتفاق می افتد، ساده لوحانه است باور کنیم قادر به قایم کردن همه چیز هستیم . عصر ارتباطات سریع، با تمام مشکلات پیچیده ای که به بار آورد، مهمترین دست آوردش شکل دادن فرهنگی به نام شفافیت تحت شبکه و یا دموکراسی الگوریتمی  بود. موضوعی که نه تنها حق را به حق دار می رساند، بلکه  می تواند موضوعاتی را که تا دیروز جزء اسرار استراتژیک شرکت ها، اقتصادهای بزرگ، و یا سیاستمداران لایق و یا نالایق بود به راحتی در معرض رای گیری همگانی قرار دهد.
حقیقتی شبیه به تالار شیشه ای بازار سرمایه، هر چندجستجوی شفافیت محض در چنین بازاهایی کمی ساده لوحانه به نظر می رسد. با این حال، ما در لحظه ای به سر می بریم که مثالی در تاریخ زمین نداشته است و به خوبی می توانیم به موضوعاتی آگاه شویم که قبل تر ها جزء مزیت های بزرگ انسان های اسرار آمیز بوده است. هیچ گاه دنیا شاهد این موضوع نبوده است که چنین حجم عظیمی از اطلاعات بتواند با سرعت یک پلک زدن، با توزیع یکسان، در دستان هر کس که تشنه دانستن است قرار بگیرد. و هیچ گاه کسی چنین روزی را تصور نمی کرد که رسوایی بتواند مسری تر و خطر ناکتر از طاعون منتشر شود. واقعیتی که نمی توان از آن فرار کرد.

ادامه هر پنج شنبه



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |