جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 12007 13:07 1394/02/04
حجم پرونده های زمین خواری از 100هزار گذشت

حجم پرونده های زمین خواری از 100هزار گذشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حجم پرونده های زمین خواری از 100هزار گذشت

حجم پرونده های زمین خواری از 100هزار گذشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید: وزیر جهاد کشاورزی در کرمان گفت: مبارزه با زمین خواری دغدغه همیشگی نظام و از اولویت‌های دولت است.

محمود حجتی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان اظهار داشت: مبارزه با تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی و حفظ حقوق بیت المال همواره دغدغه دولت بوده است.

وی مبارزه با زمین خواری را یکی از دغدغه‌های اصلی نظام عنوان کرد و گفت: بیش از صد هزار پرونده زمین خواری در کشور وجود دارد که باید با آن‌ها برخورد کرد اما متاسفانه گاهی شاهد قوانین دست و پاگیر در این زمینه هستیم.

وی افزود: اگر ارزش افزوده‌ای وجود دارد که نیاز به تغییر کاربری داشته باشد این تغییر کاربری باید در راستای انتفاع ملی باشد و در اختیار خزانه قرار گیرد.

حجتی با بیان اینکه نمی‌توان از تجاوز به بیت المال تحت عنوان تغییر کاربری اراضی به راحتی گذشت، تاکید کرد: مسائل را باید با زمان و مکان تطبیق دهیم و آگاهانه با مسائل برخورد کنیم و جواب قابل قبولی برای متقاضیان بخش تغییر کاربری داشته باشیم، اما این امر دلیل نمی‌شود که خاک را که عنصری تجدیدناپذیر است در اختیار افراد سوداگری قرار دهیم که انتفاع کشاورز و تولید غذای مردم را با مشکل مواجه می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خاک یک ودیعه و امانت در اختیار ما است، ادامه داد: باید با زمین خواری مبارزه قاطعانه ای صورت بگیرد، گاهی با تغییر کاربری عده ای به ثروت بادآورده‌ای می‌رسند که از حق بیت المال است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |