جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 4031 15:08 1393/05/11
حجم معاملات افزايش مي يابد

حجم معاملات افزايش مي يابد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حجم معاملات افزايش مي يابد

حجم معاملات افزايش مي يابد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ایرنا : یک کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است: با توجه به علایم مثبت در اقتصاد ایران، انتظار داریم نیمه دوم سال، بورس نیز شاداب تر و گرم تر شود و حجم معاملات در بازار نیز افزایش یابد

حسین خزلی خرازی اظهار داشت: موفقیت ایران درعرصه مذاکرات هسته ای، ثبات اقتصادی در دولت جدید و مثبت بودن مذاکرات رو در رو ایران با کشورهای بزرگ غربی از مهم ترین عواملی است که چشم انداز بورس در نیمه دوم سال را مثبت می کند.
وی ادامه داد: دولت جدید در کنترل بهینه نقدینگی و کاهش نرخ تورم و بهبود چرخه کسب و کار در بخش واقعی اقتصاد ایران موفق بوده حال اگر اندکی حلقه تحریم ها باز شود و گردش مالی بین المللی اقتصاد ایران هم بهتر شود، شرکت های ایرانی بسرعت می توانند به سطح تولیدات قبلی خود برسند و این علائم اولیه مثبت در نیمه دوم سال را بوجود می آورد.
سیاست انقباظی بهترین تصمیم دولت برای مهار نقدینگی
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دولت یازدهم در مرحله اول قصد دارد مشکلات کلان اقتصادی را حل کند، تصریح کرد: دولت از یک طرف با رکود تورمی در اقتصاد مواجه بود و از طرف دیگر باید برای کنترل تورم، نقدینگی را کنترل می کرد بنابراین سیاست های پولی انقباضی را اجرا کرد که خود این سیاست رکود را تشدید می کند.
خرازی ادامه داد: در حالت رکود تورمی، اقتصاد مانند بیماری است که نیاز به دارویی خاص برای بهبود دارد و ممکن است اثرات این دارو به شدت در دیگر بخش ها تاثیر بگذارد ولی دولت مجبور به تصمیم گیری برای تزریق این دارو بود تا بیماری در بخش خاص درمان شود.
وی اضافه کرد: بنابراین دولت برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور در کوتاه مدت مجبور به استفاده از سیاست انقباضی پولی شد که نتیجه آن کنترل نقدینگی و کاهش نرخ تورم بود.
خرازی گفت: هرچند کنترل سرعت چرخش نقدینگی بر روی گردش کاری و مالی بنگاه ها تاثیر گذاشته اما برای رونق دوباره فعالیت بنگاه ها اول باید تورم مهار می شد و سپس با اتخاذ سیاست های مناسب، رشد تولید را بهبود بخشید که این هم زمانبر است.
این کارشناس ارشد بازار سرمایه خاطرنشان کرد: هرچند این تصمیم ها بر بورس نیز اثر منفی دارد اما دولت در این شرایط بهترین سیاست را اتخاذ کرده است، ضمن آنکه آمارهای معاملات شرکت های بورسی در همین زمان هم نشان می دهد که رشد مثبت قابل قبولی داشته اند و شرکت ها سود اعلام می کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |