جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 167394 14:50 1400/10/08
حجم تجارت روسیه و چین از ۱۳۰ میلیارد دلار گذشت

حجم تجارت روسیه و چین از ۱۳۰ میلیارد دلار گذشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حجم تجارت روسیه و چین از ۱۳۰ میلیارد دلار گذشت

حجم تجارت روسیه و چین از ۱۳۰ میلیارد دلار گذشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، حجم تجارت دوجانبه بین روسیه و چین از ژانویه تا نوامبر سال جاری میلادی تاکنون از 130 میلیارد دلار فراتر رفته است و قرار است تا پایان سال 2021 به بالاترین رقم خود در تاریخ برسد.

آندری دنیسوف، سفیر روسیه در چین روز سه‌شنبه گفت: علیرغم محدودیت های کرونایی، در عمل، همکاری ها (بین دو کشور) به طور فعال در حال توسعه است.

وی افزود: گردش تجارت متقابل در 11 ماه گذشته از 130 میلیارد دلار فراتر رفته است و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و بدون شک در پایان سال رکورد جدیدی ثبت خواهد شد.

این مقام در ادامه گفت: هر دو کشور در حال همکاری نزدیک برای رسیدن به 200 میلیارد دلار گردش تجاری سالانه در آینده نزدیک هستند.

در اوایل ماه جاری میلادی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در بحبوحه تشدید تنش ها بین دو کشور و غرب، گفتگوهای ویدئویی داشتند.

در پی این گفتگوها، کرملین فاش کرد که این دو رئیس جمهور برای ایجاد یک سیستم مالی مشترک برای کاهش اتکا به پلتفرم های تحت سلطه ایالات متحده توافق کرده اند.

پوتین در کنفرانس مطبوعاتی پایان سال خود در روز پنج‌شنبه، چین را شریک شماره یک روسیه خواند و افزود که ما روابط بسیار قابل اعتمادی داریم و این به ما کمک می‌کند روابط تجاری خوبی نیز ایجاد کنیم.

او همچنین اقتصاد چین را تحسین کرد و پیش‌بینی کرد که تا سال‌های 2035 تا 2050، این کشور از ایالات متحده پیشی گرفته و بر اساس همه معیارها به اقتصاد پیشرو در جهان تبدیل خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |