پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 148023 10:22 1400/04/23
حجم تجارت روسیه و آمریکا افزایش یافت

حجم تجارت روسیه و آمریکا افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حجم تجارت روسیه و آمریکا افزایش یافت

حجم تجارت روسیه و آمریکا افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، حجم تجارت بین روسیه و آمریکا علی‌رغم تنش‌های سیاسی در سه ماهه اول امسال ۷.۷ درصد جهش کرد و به ۳.۸۸ میلیارد دلار رسید. با این حال تحریم‌های ضد روسی واشنگتن تجارت بین دو کشور را محدود کرده است.

این داده‌ها از سوی موسپرام، که مجتمع سیاست‌گذاری اقتصادی و روابط املاک مسکو است، منتشر شده است. طبق این گزارش صادرات از پایتخت روسیه به بازار آمریکا ۷.۶ درصد در سه ماهه اول ۲۰۲۱ افزایش یافته و به ۱.۸۷ میلیارد دلار رسیده است.

این داده‌ها نشان می‌دهد که در ۳ سال گذشته سهم مسکو از تجارت دوجانبه به طور تدریجی افزایش یافته و از ۳۹.۲ درصد در ۲۰۱۸ به ۵۲ درصد در ۲۰۲۰ و ۵۵.۳ درصد در حال حاضر رسیده است. صادرات محصولات صنعتی از پایتخت روسیه به بازار آمریکا به ۱.۰۲ میلیارد دلار رسیده است که این ۲۹.۲ درصد بالاتر از سال گذشته است. همچنین داده‌ها نشان می‌دهد که سهم مسکو در صادرات محصولات کشاورزی هم به شدت افزایش یافته است.

معاون موسپرام، ولادیمیر یفیموف، می‌گوید: آمریکا همچنان به عنوان یکی از شرکای کلیدی روسیه در تجارت باقی مانده است.

طبق گزارش دفتر نماینده تجاری آمریکا در سال ۲۰۱۹ روسیه چهلمین بازار بزرگ صادرات آمریکا بوده است در حالی که بیستمین منبع تأمین واردات آمریکا به حساب می‌آمده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |