جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 7418 16:48 1393/09/05
حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی در دیدار اعضای دانشگاه مفید؛  نمی‌توان درهای کشور را به روی دنیا بست و پیشرفت هم کرد

حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی در دیدار اعضای دانشگاه مفید؛ نمی‌توان درهای کشور را به روی دنیا بست و پیشرفت هم کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی در دیدار اعضای دانشگاه مفید؛  نمی‌توان درهای کشور را به روی دنیا بست و پیشرفت هم کرد

حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی در دیدار اعضای دانشگاه مفید؛ نمی‌توان درهای کشور را به روی دنیا بست و پیشرفت هم کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

         بر این اساس علاقه ما این است که معدل مجلسی که سر کار می آید، نماینده اکثریت جامعه ما باشد؛ و خواست اول ما این است که فضا به گونه ای نباشد که فقط اقلیتی که در جای خود هم محترم است، بتواند محور و مدار باشد و جا را بر دیگران تنگ کند.

رئیس بنیاد باران تاکید کرد: مشاهده می شود که فضا نیز بسیار متفاوت شده است و آثار روانی آن در جامعه وجود دارد؛ حتی بخش قابل توجهی از موفقیت های فعلی در اقتصاد، تاثیر روانی رویکردی است که دولت دارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در دیدار جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه مفید ضمن تسلیت شهادت حضرت امام سجاد زین العابدین علی بن الحسین(ع)، اظهار کرد: امیدوارم که بتوانیم مقام و منزلت این بزرگوار که در بحرانی ترین دوران تاریخ اسلام، مسوولیت هدایت، رهبری و امامت امت اسلامی را به عهده داشتند، درک کنیم و از تدبیر و راهکار مناسبی که در خفقان زده ترین دوران تاریخ برای ارشاد جامعه و حفظ اصول و ارزش ها و معیارهای اساسی انتخاب کردند، درس بگیریم و بدانیم که انسان های متعهد در همه مراحل با تدبیر راهکارهای انجام رسالتی که بر عهده دارند را می یابند و آن را عملی می کنند.

وی تصریح کرد: صحیفه سجادیه به تعبیر حضرت امام(ره) قرآن صاعد است؛ البته دعا را قرآن صاعد می گویند. قرآن وحی الهی است؛ باید نازل شود و نزول آن در ابتدا به قلب مبارک حضرت پیامبر(ص) است و بعد از قلب مبارک ایشان به اذهان ما که انسان هایی زمینی هستیم، نزول پیدا کند تا بتوانیم به عنوان انسان هایی که در این جهان و با این شرایط زندگی می کنند، آن را درک کنیم. در حالی که دعا به تعبیر امام(ره) و عرفا قرآن صاعد است. به این معنی که وقتی این انسان زمینی کمال پیدا می کند، به آن منبع متصل می شود و بدون اینکه زمین را بدور افکند، از زمین کنده می شود، این تعالی او و ارتقایی که یافته است، در صورت دعا تجلی پیدا می کند. به هر حال دعا اصل دین است و مشاهده می شود که حضرت سجاد(ع) چگونه در حقیقت دعا راهکار یک زندگی سعادتمندانه و انجام وظایفی را که هر انسان متعهد دارد، بیان می کند.

رئیس بنیاد باران اظهار امیدواری کرد که خداوند به همه ما این توفیق را بدهد که بتوانیم عظمت این پیشوایان را درک کنیم و از آنها پیروی واقعی داشته باشیم. از این جهت که نه فقط اظهار علاقه و عشق و عاطفه کنیم بلکه شخصیت خود را بر تراز شخصیت این بزرگواران بسازیم و تکلیف خود را در همه مراحل و همه عرصه ها بدانیم و به آن عمل کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |