جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 55078 15:03 1395/12/04
حجت‌الاسلام تویسرکانی: تدابیر رهبر معظم انقلاب در خصوص فلسطین مبتنی بر قاعده «نفی سبیل» است

حجت‌الاسلام تویسرکانی: تدابیر رهبر معظم انقلاب در خصوص فلسطین مبتنی بر قاعده «نفی سبیل» است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حجت‌الاسلام تویسرکانی: تدابیر رهبر معظم انقلاب در خصوص فلسطین مبتنی بر قاعده «نفی سبیل» است

حجت‌الاسلام تویسرکانی: تدابیر رهبر معظم انقلاب در خصوص فلسطین مبتنی بر قاعده «نفی سبیل» است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، درباره اهمیت توجه به مسئله فلسطین به عنوان آرمان اول جهان اسلام، با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در افتتاحیه ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه ملت فلسطین گفت: تمام تدابیر و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله فلسطین برگرفته از قرآن و سیره اهل بیت(ع) مبنی بر تلاش و جهاد مسلمانان برای خروج از زیر یوغ سلطه کفار و مستکبران است.

بحران‌های اخیر منطقه بر محور فلسطین و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی طراحی شد

وی با بیان اینکه داستان فلسطین تنها داستان یک ملت و یک کشور نیست بلکه موضوعی اسلامی و انسانی است، گفت: براساس آموزه‌های قرآنی اگر موضوع فلسطین حل نشود کشورهای اسلامی برای همیشه زیر سلطه نامیمون مستکبران قرار خواهند گرفت. لذا این موضوع هم برای امت اسلامی و هم برای دشمنان اسلام موضوعی استراتژیک است که با بررسی حوادث سال‌های اخیر منطقه می‌توان به اهمیت استراتژیک مسئله فلسطین پی برد.

تویسرکانی افزود: در حقیقت حوادث و بحران‌های اخیر منطقه بر محور موضوع فلسطین و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی پس از شکست در جنگ‌های ۳۳ و ۲۲ روزه طراحی و اجرا شد. داعش جریانی انحرافی در جهان اسلام بود تا سلطه صهیونیسم جهانی بر جهان اسلام را فراهم کند و موجب وحدت میان دشمنان اسلام، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج اظهار کرد: بر همین مبنا در طی ۳۸ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته است راهبرد ثابت جمهوری اسلامی فراموش نشدن مسئله فلسطین و زنده ماندن آن به عنوان مسئله اول جهان اسلام بوده است.

وی تأکید کرد: از آن سو نیز دشمن تلاش می‌کند مسئله فلسطین به مسئله‌ای فرعی و حاشیه‌ای در جهان اسلام تبدیل شود و بعضا هم برخی افراد در داخل کشور هم تسلیم این برنامه‌ریزی‌ها می‌شوند که نمونه آن شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» بود.

سازش با یک موجودیت تجاوزکار ممکن است؟

تویسرکانی درباره تقابل دو راهکار سازش و مقاومت در موضوع فلسطین گفت: راهکار سازش، صلح و آشتی با دشمنی که با اصل موجودیت مسلمانان مشکل دارد راهکار مضحکی به نظر می‌رسد. چگونه می‌توان با چنین دشمنی به سازش و تعامل رسید و گفت‌وگو کرد؟

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ماهیتی تجاوزکار و سلطه‌گر دارد که به دنبال نابودی مسلمانان است، گفت: راهکار سازش هیچ نفعی برای ملت فلسطین و امت اسلامی نداشته و تنها صهیونیست‌ها را به اهدافش نزدیک‌تر ساخته و می‌سازد؛ کما اینکه امروز می‌توان به خوبی دستاوردهای سازش و مقاومت را بررسی کرد و در یک ترازو نهاد تا مشخص شود کدام راهکار منافع فلسطینیان را تأمین کرده و کدام راهکار جز تضییع حقوق حقه ملت فلسطین نتیجه‌ دیگری در برنداشته است.

وقتی شعار دموکراسی غرب در مقابل راهکار رفراندوم ایران رنگ می‌بازد

تویسرکانی درباره تأکید رهبر معظم انقلاب بر راهکار برگزاری رفراندوم در کنار مقاومت برای حل مسئله فلسطین و ضرورت اشاعه این ایده در سطح بین‌المللی از سوی جمهوری اسلامی ایران با توجه به افزایش مخالفت‌های جهانی با رژیم صهیونیستی گفت: این هوشمندی رهبر معظم انقلاب بود که با طرح این راهکار معقول و منطقی، دروغ بودن ادعاهای غرب در زمینه طرفداری از دموکراسی را برای ملت‌های اسلامی و غیراسلامی روشن ساخت.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج یادآور شد: اگر غرب شعار دموکراسی می‌دهد، بهترین عرصه تحقق دموکراسی، فلسطین است. پس چرا غربی‌ها به راهکار برگزاری یک رفراندوم آزاد با حضور همه فلسطینیان تن نمی‌دهند؟

تویسرکانی ابراز کرد: مشکل فلسطین با برگزاری یک رفراندوم آزاد حل‌شدنی است ولی غربی‌ها زیر بار این راه حل نمی‌روند چون می‌دانند همه فلسطینیان، از مسلمان گرفته تا یهودی و مسیحی، مخالف نظام کودک‌کش و تجاوزگر صهیونیستی هستند و زیر بار سلطه این رژیم نمی‌روند.

وی در پایان عنوان کرد: غربی‌ها به جای حل مسئله فلسطین از طریق رفراندوم، طرح‌های مختلف سازش را مطرح می‌کنند و ریاکارانه خود را طرفدار صلح جا می‌زنند، در حالی که نتیجه همه این طرح‌های سازش، اشغال قسمت‌های بیشتری از خاک فلسطین توسط صهیونیست‌ها و آواره شدن جمعیت بیشتر فلسطینیان بوده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |