پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3760 14:09 1393/05/03
حامد محمدي: فرشته‌ها با هم مي‌آيند وارد زندگي خصوص روحانيت شده است

حامد محمدي: فرشته‌ها با هم مي‌آيند وارد زندگي خصوص روحانيت شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حامد محمدي: فرشته‌ها با هم مي‌آيند وارد زندگي خصوص روحانيت شده است

حامد محمدي: فرشته‌ها با هم مي‌آيند وارد زندگي خصوص روحانيت شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


درباره سوژه روحانيت، خيلي فيلمي در سينماي ايران تاکنون ساخته نشده است. در صورتي که اين شخصيت‌ها در جامعه تاثير زيادي روي زندگي ما دارند.
نشست فيلم سينمايي "فرشته‌ها با هم مي‌آيند" ساخته حامد محمدي با حضور نويسنده و کارگردان، جواد عزتي، رضا ناجي و نازنين بياتي بازيگران فيلم و محمد رضا مقدسيان منتقد و کار‌شناس سينما در فرهنگسراي نياوران  برگزار شد.
به گزارش ايلنا؛ حامد محمدي درباره ساخت اولين فيلم بلند سينمايي خود گفت: به عقيده من درباره سوژه روحانيت، خيلي فيلمي در سينماي ايران تا کنون ساخته نشده است. در صورتي که اين شخصيت‌ها در جامعه تاثير زيادي روي زندگي ما دارند.
وي افزود: البته در همين تعداد محدودي از آثار سينمايي هم که تا کنون در اين حوزه ساخته شده، به بخشي از زندگي روحانيون پرداخته شده است. اما من تلاش کردم در "فرشته‌ها با هم مي‌آيند" وارد زندگي خصوصي اين افراد شوم. به نوعي حريم شخصي آن‌ها که مردم فکر مي‌کنند با بقيه افراد جامعه متفاوت هستند. البته در "طلا و مس" هم به اين موضوع پرداختيم. اما در فيلم خودم تلاش کردم بيشتر وارد روابط اين افراد در زندگيشان شوم. در "طلا و مس" ما با يک قصه ديگري روبرو هستيم و در اين فيلم هم به شکل ديگري وارد زندگي يک روحاني مي‌شويم.
محمدي همچنين درباره شباهت اين دو اثر با هم عنوان کرد: شايد اين سوال براي مخاطب مطرح شود که اين دو فيلم شباهت‌هايي به يکديگر دارند. اما به عقيده من فقط لباس اين دو شخصيت در هر دو فيلم يکي است اما هر کدام از آن‌ها دو دنيا متفاوت دارند.
در ادامه رضا ناجي يکي از بازيگران "فرشته‌ها با هم مي‌آيند" گفت: من هميشه فيلمنامه‌هاي حامد محمدي را دوست دارم و معتقدم متن‌هاي او بي‌نظير است. از گذشته من روي موضوع مالک و مستاجر مسئله داشتم. وقتي نوع روابطي که در اين فيلم بين مستاجر و صاحبخانه برقرار مي‌شود را خواندم احساس کردم که به دغدغه من نزديک است. خوشحالم که توانستم در ساختن اين فيلم نقشي داشته باشم.
همچنين در ادامه نازنين بياتي ديگر بازيگر اين فيلم درپاسخ به سوال مقدسيان منتقد جلسه که عنوان کرد، چطور بعد از دختر دانشجو فيلم "دربند" به انتخاب يک نقش مادر در "فرشته‌ها با هم مي‌آيند" رسيده است، گفت: من قطعا به دنبال کليشه شدن در سينما نيستم. به همين دليل دوست داشتم نقشي متفاوتي از يک دختر دانشجو مظلوم را بازي کنم. از طرفي فيلمنامه "فرشته‌ها با هم مي‌آيند" هم برايم جذاب بود و احساس کردم اين نقش مادر جواني که صاحب سه فرزند مي‌شود قطعا مي‌تواند برايم تجربه جالبي باشد.
وي افزود: وقتي وارد دفتر آقاي محمدي شدم تا درباره فيلم صحبت کنيم در جريان خلاصه فيلمنامه قرار گرفتم و وقتي متوجه شدم که قرار است نقش يک مادر را بپذيرم، اين حضور را قبول کردم. البته بعد از فيلم "دربند" با پيشنهادهاي زيادي براي نقش يک دختر دانشجو روبرو شدم اما قبول نکردم چون به دنبال تفاوت در ادامه حضورم در سينما بودم.
جواد عزتي بازيگر نقش روحاني در "فرشته‌ها با هم مي‌آيند" درباره همکاري دوم خود با حامد محمدي عنوان کرد: اين دومين همکاري من با دفتر آقاي محمدي بعد از تجربه موفق "طلا و مس" است. من طي اين سال‌ها بيشتر در نقشهاي جدي حضور داشتم تا کمدي. براي سومين بار هم بود که در نقش يک روحاني حضور پيدا کردم. چون خودم در اين انتخاب تعمدي داشتم. از طرفي مي‌خواستم يک نقش را در موقعيت‌هاي مختلف که از يکديگر تفاوت داشتند را تجربه کنم. من خودم بعد از ديدن اين فيلم حس آرامش خوبي دارم.
در ادامه حامد محمدي در پاسخ به سوال منتقد نشست درباره پرداختن به چنين فضاهايي در آثار خود گفت: من تخصص آکادميک در سينما ندارم و در رشته حقوق تحصيلاتم را گذراندم. مدتي هم در اين حوزه کار کردم. اما به دليل علاقه‌اي که داشتم وارد سينما شدم. از‌‌ همان زمان خالي بودن اين فضا را در سينما حس مي‌کردم. ما هميشه لحظاتي را در اطرافمان مي‌بينيم که از کنار آن‌ها مي‌گذريم. فيلمساز وظيفه‌اي ندارد که براي مخاطب نسخه بپيچد. اما مي‌تواند نکاتي را به او يادآوري کند. توجه من بيشتر به همين لحظات بود تا آن‌ها را ياداوري کنم که مي‌شود با توجه به چنين مسائلي جزئي هم خوشبخت بود.
وي ادامه داد: تلاش کردم در اين فيلم در حد بضاعتم و با توجه به محدوديت‌هايي که يک فيلمساز اول دارد، يک اثر ساده و روان را بسازم و تاکيد کنم که مي‌توان خوشبخت بود حتي با داشتن همين چيزهاي کوچک.
عزتي درباره شباهت اين نقش با روحاني سريال "دودکش" گفت: آن نقش هم يک روحاني بود اما به عقيده من با يکديگر تفاوت داشتند. من و بهروز شعيبي براي فيلم "طلا و مس" حدود چهار روز رفتيم و در قم زندگي کرديم. البته من از قبل شناخت زيادي از روحانيت داشتم اما باز هم تحقيقاتي در اين ارتباط انجام دادم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |