جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 166492 13:25 1400/10/01
جهش 40 هزار واحدی بورس در اولین روز زمستان

جهش 40 هزار واحدی بورس در اولین روز زمستان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جهش 40 هزار واحدی بورس در اولین روز زمستان

جهش 40 هزار واحدی بورس در اولین روز زمستان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران آخرین روز هفته و اولین روز زمستان را با یک رشد قابل توجه شروع کرد، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 40 هزار و 652 واحد به رقم یک میلیون و 359 هزار و 12 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 9558 واحد به رقم 357 هزار و 767 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 432 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 5.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 380 هزار فقره معامله به ارزش 4285 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه معاملات چهارشنبه اول دی بورس تهران

در فرابورس ایران هم امروز ارزش سهام معامله شده به بیش از 1113 میلیارد تومان رسید با این حساب ارزش معاملات دو بزار از 5300 میلیارد تومان بالاتر رفت. اما اتفاق مهم دیگری که در معاملات فرابورس افتاد در قالب اوراق مالی اسلامی بیش از 267 میلیارد تومان معامه صورت گرفت که با این حساب ارزش معاملات سهام و اوراق در فرابورس بیش از 4007 میلیارد تومان بوده است.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با معیار وزنی ارزشی 3 درصد رشد کرد، این دو شاخص با معیار هموزن 2.7 درصد افزایش یافته است، شاخص آزاد شناور 3 درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 3.4 درصد افزایش یافت، شاخص بازار دوم بورس 2.6 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شاخص‌ساز شامل پتروشیمی خیلج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس ایران، شستا، گسترش نفت و گاز پارسیان، گل گهر و پتروشیمی پردیس بودند.

در فرابورس ایران هم اوضاع امروز رو به رشد بوده به طوری که شاخص کل با رشد 261 واحد به رقم 18 هزار و 784 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 33 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه بورس هم به بیش از 328 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 1.7 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 192 هزار فقره معامله و به ارزش 1804 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، سنگ آهن گهر زمین، صبا تامین، فولاد هرمزگان و پتروشیمی تندگویان، بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با نوسان و ریسک است و اکثر کارشناسان پیشنهاد می‌کنند مردم عادی از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت وارد بازار شوند تا از طوفان‌های نوسان‌های بورس در امان بمانند.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شستا که از ابتدای اردیبهشت سال گذشته وارد بورس شد، در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های خود افزایش ده برابری معادل 1051 درصد در سرمایه این هلدینگ چند رشته‌ای انجام دهد.

همچنین عمده کارشناسان می‌گویند، با توجه به ریزش شاخص بورس از مرداد سال گذشته تاکنون عمده سهام بنیادی بازار ارزنده شده و وقت خرید سهام است، اما در عین حال کسانی که اطلاعات کافی و یا تجربه کافی ندارند از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صندوق‌ها وارد شوند به هر حال بازار سرمایه به منبع قابل توجهی برای تامین مالی شرکت‌های بورسی و شرکت‌های دولتی تبدیل شده و لازم است دولت از کلیات بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری در این بازار حمایت کند.

به زودی بزرگترین مزایده تاریخ خصوصی سازی ایران در مورد واگذاری باقیمانده سهام دولت در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به میزان 18 درصد و در قالب سه بلوک 6 درصدی انجام خواهد شد. آگهی این مزایده هم منتشر شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |