پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 196849 11:36 1401/07/07
جهش 34.2 درصدی کسری تجاری اردن

جهش 34.2 درصدی کسری تجاری اردن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جهش 34.2 درصدی کسری تجاری اردن

جهش 34.2 درصدی کسری تجاری اردن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بر اساس داده‌های‌ اداره آمار اردن، ارزش واردات نفت خام اردن و مشتقات آن در هفت ماهه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، ۶۲ درصد افزایش یافته و به ۱.۹۷ میلیارد دینار (۲.۷۷ میلیارد دلار) رسیده است.

 این در حالی است که در پایان ژوئیه ۲۰۲۱، قبض نفت اردن و مشتقات آن حدود ۱.۲۱ میلیارد دینار بود؛ اردن بیش از ۹۵ درصد انرژی مورد نیاز خود را وارد می‌کند.

از سوی دیگر کسری تجاری اردن نیز تا جولای ۳۴.۲ درصد افزایش یافت و به ۵.۹۴۷ میلیارد دینار رسید، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴.۴۳ میلیارد دینار ثبت کرد.

روز چهارشنبه، گزارش ماهانه اداره آمار از تجارت خارجی اردن حاکی از افزایش ارزش کل صادرات این کشور در هفت ماه گذشته امسال است که با ۴۴.۸ درصد افزایش به ۵.۱۱۰ میلیارد دینار رسیده است در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که بالغ بر ۳.۵۲۸ میلیارد دینار بوده است.

ارزش صادرات کشور اردن در  هفت ماه گذشته ۴.۶۹۱ میلیارد دینار بوده که ۴۶.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که به ۳.۱۹۶ میلیارد دینار رسیده بود.

بر اساس این گزارش، ارزش صادرات مجدد تا پایان ژوئیه ۲۰۲۲ حدود ۴۱۸ میلیون دینار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۳۳۲ میلیون دینار بوده، ۲۵.۹ درصد افزایش داشته است.

در خصوص واردات اردن نیز طی هفت ماه گذشته ۱۱.۰۵۷ میلیارد دینار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸.۹ درصد افزایش داشته  که به ۷.۹۵۹ میلیارد دینار رسیده است.

این گزارش حاکی از آن است که نسبت پوشش کل صادرات به واردات اردن تا پایان ژوئیه جاری به ۴۴.۳ درصد رسیده است در حالی که ضریب پوشش نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱.۹ واحد درصد افزایش به ۴۶.۲ درصد رسیده است.

در سطح ماهانه، ارزش صادرات کشور اردن در ژوئیه امسال به ۷۳۰.۷ میلیون دینار رسیده در مقایسه با ۴۷۳.۸ میلیون دینار در ماه مشابه پارسال که حاکی از افزایش ۵۴.۲ درصدی است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |