شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 10073 16:02 1393/11/18
جهانگیری:اگر تحریم ها را سخت تر کنند راه های دیگری پیدا می کنیم

جهانگیری:اگر تحریم ها را سخت تر کنند راه های دیگری پیدا می کنیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جهانگیری:اگر تحریم ها را سخت تر کنند راه های دیگری پیدا می کنیم

جهانگیری:اگر تحریم ها را سخت تر کنند راه های دیگری پیدا می کنیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون اول رییس جمهوری گفت: اگر تحریم ها را سخت تر کنند راه های دیگری پیدا می کنیم و نمی گذاریم تولید داخلی با مشکل مواجه شود.

به گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» در مراسم افتتاحیه خط تولید اتوبوس های پرسرعت (بی آر تی) دوکابین و ون شرکت خودرو سازی اسنا درمورد مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵ افزود: انشاء الله مسایل تحریم حل و برخی هزینه های اضافی که به صنعت تحمیل می شود، حذف می شود.
وی تصریح کرد: در یک سال و نیم اخیر یکی از رشته های صنعتی که در رسانه ها در حق آن جفا شده است و باید از آن دفاع کرد، صنعت خودرو سازی است.
معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: به بخش خصوصی نباید به دیده تردید و بدبینی نگاه کرد چرا که تهدید بخش خصوصی به معنی تقویت کردن شرکت های خارجی است.
جهانگیری افزود: تقویت کردن بخش خصوصی ایران به معنی تقویت اشتغال، تولید داخلی، اقتصاد و اقتدار ایران است؛ یکی از مولفه های اقتدار، توسعه اقتصادی است و وقتی محقق می شود که بر توان تولید داخل اتکا کنیم.
وی ادامه داد: بخش خصوصی امروز واقعا توانا است و باید آنها را باور کنیم؛ بخش خصوصی باید به اقتصاد کشور ورود پیدا کند و تبریز از جمله شهرهایی است که صنعت آن متکی به بخش خصوصی شکل گرفته است.
وی به افتتاح خط تولید اتوبوس های بی آر تی دو کابین و ون در تبریز اشاره و یادآور شد: کسی که اتوبوس از خارج از کشور وارد می کند خود را باید قانع کند که در شرایطی می توان در کشور اتوبوس تولید کرد چرا باید از کشورهایی که بعضا از نظر صنعت خودرو از ما عقب بودند وارد کنند.
**صنعت خودرو سازی ایران آن طور که باید رشد نکرده است
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: بسیاری از رشته های صنعتی قطعا با اتکا به ظرفیت های داخلی ایران از جمله صنعت اتوبوس سازی قابل ساخت در کشور است.
جهانگیری اظهار داشت: صنعت خودرو سازی ایران آن طور که باید، رشد نکرده و پیش نرفت؛ یکی از دلایل آن محدودیت بین المللی بود که علیه این صنعت اعمال شد.
وی همچنین گفت: صنعت خودرو در سال ۱۳۵۷، سالانه حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار خودرو مونتاژ کامل می کرد که در دوران دفاع مقدس به ۱۲ هزار خودرو کاهش یافت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |