پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 135273 15:39 1399/12/11
جمعیت دبی در سال گذشته 8.4 درصد کاهش یافت

جمعیت دبی در سال گذشته 8.4 درصد کاهش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جمعیت دبی در سال گذشته 8.4 درصد کاهش یافت

جمعیت دبی در سال گذشته 8.4 درصد کاهش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، موسسه اعتبارسنجی S&P Global اعلام کرد در حالی که کارگران خارجی مجبور به ترک امارات در میان آشفتگی اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا هستند، جمعیت دبی در سال گذشته به میزان 8.4 درصد کاهش یافته که شدیدترین کاهش در منطقه خلیج فارس محسوب می شود.

بر اساس برآوردهای S&P ، افت جمعیت قطب تجارت و گردشگری خاورمیانه یعنی دبی در حالی صورت گرفت که 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس شاهد کاهش 4 درصدی جمعیت خود بودند. سال گذشته با گسترش همه گیری کرونا، بیکاری و نابودی شغل ها در این منطقه سرعت گرفت. اکثریت جمعیت امارات متحده عربی را مهاجران تشکیل می دهند که دبی بخشی از آن است.

مجوزهای اقامت در این کشور معمولاً به کار بستگی دارد و بسیاری از مهاجران در صورت از دست دادن شغل خود مجبور به ترک این کشور می شوند.

به گفته تحلیلگران از جمله ساپنا جاگتیانی، برگزاری نمایشگاه جهانی اکسپو 2020 که یک سال به تأخیر افتاده است، زمینه را برای بهبود فعالیت اقتصادی فراهم می کند.

این درحالی است که آژانس رتبه بندی S&P انتظار دارد که تولید ناخالص داخلی دبی بر حسب دلار در سال 2023 به سطح 2019 بازگردد. بر اساس اعلام این موسسه، کسب و کارهای اصلی در دبی، به ویژه املاک و مستغلات ، گردشگری و خرده فروشی، احتمالاً تحت فشار خواهند بود.

برای مقابله با اثرات همه گیری و پایین آمدن قیمت نفت، امارات سال گذشته اقدامات بی سابقه ای را انجام داد. این کشور شروع به اعطای مجوز مالکیت کامل خارجی در شرکت ها کرد، محدودیت های مربوط به اخذ تابعیت را کاهش داد و با برنامه های بازنشستگی سعی در جذب شهروندان خارجی داشت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |