جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 13125 13:05 1394/03/16
جعل برند های سیگار با هدف قاچاق به ایران

جعل برند های سیگار با هدف قاچاق به ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جعل برند های سیگار با هدف قاچاق به ایران

جعل برند های سیگار با هدف قاچاق به ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کارخانه سیگارسازی کردستان عراق متهم ردیف اول شناخته شد

یک کارخانه سیگارسازی در کردستان عراق، برندهای ایرانی و خارجی سیگار را جعل و به ایران قاچاق می کند.

به گزارش عصر ایران، رویکرد این کارخانه، شناسایی برندهای پر فروش ، تولید نوع تقلبی آنها و سپس قاچاق شان است. مهارت این کارخانه در جعل برند و بسته بندی به حدی بالاست که فقط کارشناسان بسیار مجرب می توانند از عهده تشخیص این محصولات برآیند و یا باید از دستگاه های الکترونیکی خاص برای تمیز محصولات اصلی و قلابی استفاده شود.

این کارخانه که در شرایط فوق امنیتی اداره و توسط نیروهای مجهز به انواع سلاح های سبک و نیمه سنگین محافظت می شود، برندهای معروف سیگار را جعل و سیگارهای غیر استاندارد و بسیار خطرناک را از طریق شبکه قاچاق وارد بازار می کند.

یک کارخانه مدرن چاپ و بسته بندی نیز با این مجموعه همکاری می کند و تنها بخش استاندارد این مافیا، همین است که سیگارهای غیراستاندارد به طور استاندارد بسته بندی می کند!

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با تائید این خبر می گوید: این محصول که بسته بندی ماهرانه ای دارد، به میزان زیاد، در شرایط بسیار نامناسب و با مواد اولیه بسیار نامرغوب و کاملاً غیر استاندارد تولید می شوند.

عبد المجید اجتهادی در مورد اقدامات صورت گرفته در زمینه جمع آوری این سیگار ها گفت: بخشی از اینگونه سیگار ها قبل از توزیع در شهریار کشف و ضبط شده و پیگیری در این مورد ادامه دارد.

گفتنی است علاوه بر کردستان عراق، برخی تولید کنندگان زیر زمینی در پاکستان نیز برندهای معروف جهانی را در شرایط اسفناک غیربهداشتی تولید و به عنوان سیگار خارجی، وارد ایران می کنند.

بدین ترتیب بخش مهمی از سیگارهای موجود در بازار ایران که بسیاری شان حتی هولوگرام و پیام بهداشتی فارسی دارند و بر روی آنها عبارت "جهت فروش در جمهوری اسلامی ایران" و بارکد نیز درج شده است، محصول این کارخانه که در کردستان عراق فعالیت می کند است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |