پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 131154 11:54 1399/11/11
جشن پایان گازرسانی در خراسان شمالی

جشن پایان گازرسانی در خراسان شمالی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جشن پایان گازرسانی در خراسان شمالی

جشن پایان گازرسانی در خراسان شمالی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روزنامه جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان شمالی، حسن رضا میربلوکی در نشست خبری روز دوشنبه ششم بهمن اظهار کرد: در حال حاضر تمامی ۲۴ شهر و ۷۴۶ روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند شدند و ضریب نفوذ گاز در استان ۹۹ درصد است که در این شاخص نیز از میانگین کشوری بالاتر هستیم و همچنین ضریب بهره مندی از گاز ۱۰۰ درصد است و هیچ روستایی در استان وجود ندارد که با داشتن قابلیت گازرسانی فاقد گاز باشد.

حسن رضا میربلوکی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت: استان خراسان شمالی در زمینه گازرسانی به روستاها رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است و این استان در ردیف استان های سبز است و هم اینک ۳۳۲ هزار مشترک گاز در استان وجود دارد و در چند سال اخیر هر سال بالغ بر ۱۰ هزار مشترک به تعداد مشترکان استان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی ظریب نفوذ گاز طبیعی ۸/۹۹ درصد بوده که این شاخص در کشور ۸۷ درصد است، گفت: از ۷۵۵ روستای دارای قابلیت گازرسانی ۷۴۳ روستا گازدار شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی  از مشکلاتی که از سال ۹۵ در دست پیگیری است و هنوز به نتیجه نرسیده، در رابطه با تعیین تکلیف محلات و سکونت های بالای ۲۰ خانوار در شهرستان رازو جرگلان است که فاقد کد روستایی هستند و براساس قانون اجازه گازرسانی به آنها را وجود ندارد که حدود دو هزار و ۵۰۰ خانوار هستند.

وی با بیان اینکه در ابتدای تشکیل دولت یازدهم ۳۹۰ مورد از صنایع کوچک و بزرگ استان گازدار بوده و تا پایان دی ماه سال جاری این شاخص به ۸۵۰ مورد رسیده است، یادآورشد: در این مدت تعداد جایگاه های CNG نیز از ۲۹ مورد به ۳۴ فقره و تعداد گازرسانی به شهرک های صنعتی و نواحی مختلف نیز از ۱۲ مورد به ۱۵ فقره افزایش یافته است.

میربلوکی عنوان کرد: در راستای اهداف استراتژیک تامین پایدار گاز ورودی و به منظور پایداری در گازرسانی و رشد حجم جایگزینی در صنعت گاز و طرح توسعه ای کارخانه آلومینای جاجرم، و همچنین افت فشار در این شهرستانها در فصل زمستان، برای پاسخگویی به رفع نیاز شهرستان های گرمه و جاجرم اجرای خط انتقال به قطر ۱۶ اینچ و طول ۵۷ کیلومتر و منشعب از خط انتقال ۴۲ اینچ میامی به دشت با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در حال اجرا است و تاکنون ۷۷ درصد از پروژه خط انتقال گرمه و جاجرم اجرایی شده است، و ادامه این پروژه در سال آینده پیگیری خواهد شد و با تکمیل آن، محدودیت گازی کمتری به کارخانه آلومینا داده می شود.

میربلوکی با بیان اینکه گاز طبیعی ۸۲ درصد از سبد انرژی استان را شامل می شود، افزود: برق با چهار درصد، بنزین با پنج درصد و سایر فرآورده های نفتی هم با ۹ درصد در سبد انرژی استان جای دارند.

میربلوکی مصرف گاز در استان را ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱ میلیارد متر مکعب مرتبط به نیروگاه استان است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |