جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 5752 15:24 1393/07/15
جشنواره مشکات با ۱۹ محور در محلات شمال تهران اجرایی شد

جشنواره مشکات با ۱۹ محور در محلات شمال تهران اجرایی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جشنواره مشکات با ۱۹ محور در محلات شمال تهران اجرایی شد

جشنواره مشکات با ۱۹ محور در محلات شمال تهران اجرایی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

جشنواره مشکات با هدف تقویت رویکرد محله محوری و آموزش های شهروندی با ۱۹ محور در محلات شمال تهران اجرایی شد.


به گزارش جهان اقتصاد از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سعید کارگران معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت : مشکات یک جشنواره آموزشی ، ترویجی و مشارکتی است و تلاش بر این است که بتوان آموزش های موثر و هدفمند را طوری ارائه داد که مردم مشارکت کننده باشند و این نیازمند آموزش های شهروندی است.
وی گفت : جشنواره مشکات توسط اداره آموزشهای شهروندی شهرداری منطقه یک اجرایی شده است و هدف از آن این است که آموزش های پراکنده سازمان ها ، در غالب یک جشنواره به محلات آورده شود که در آن ۴ خانه کودک، دوام ، ایمنی و علم و زندگی به طور مستقیم در ارتباط با جشنواره مشکات هستند که خانه علم و زندگی نقشی محوری دارد.
این مقام مسئول اظهار داشت : هر یک از محورهای مشکات، یک جشنواره مجزا هستند و سرای محلات وعده گاه عرضه موقعیت های آموزشی به شهروندان است .
وی گفت : این جشنواره در ۶ گروه محیط زیست شهری ، حمل و نقل و ترافیک ، ایمنی شهری، سیما و هویت شهری،حقوق و تکالیف شهروندی، اقتصاد خانواده و شهر و ... در ۳ گروه سنی کودکان (۵ تا ۱۱ سال)، نوجوانان (۱۲ تا ۱۷ سال) و جوانان و بزرگسالان(۱۸ سال به بالا) برگزار خواهد شد .
کارگران خاطر نشان ساخت: گروه سنی کودکان در قالب خاطره(انشاء) و نقاشی، گروه سنی نوجوانان در قالب عکاسی ، کاریکاتور و داستان کوتاه و گروه سنی بزرگسالان در قالب عکاسی، کاریکاتور ، تصویربرداری، پوستر و ارائه ایده خلاقانه می توانند آثار خود را به سراهای محلات ارائه دهند .

هفته فرهنگی لرستان در پارک ایرانشهر برگزار می شود
شهردار منطقه ۶ از برگزاری هفته فرهنگی لرستان، با برپایی بیش از ۷۰ غرفه در پارک ایرانشهر خبر داد.
به گزارش جهان اقتصاد از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ ، عظیم بابائی با بیان این که این جشنواره به منظور معرفی قابلیت های و توانمندی های استان لرستان برپا می شود، گفت: هفته فرهنگی لرستان با هدف معرفی توانمندی های این استان در همه حوزه ها از جمله کشاورزی، صنعت، زندگی عشایری و... از ۱۹ تا ۲۵ مهرماه در پارک ایرانشهر برپا می شود.
 این برنامه به منظور آشنایی بازدیدکنندگان از فرهنگ و تاریخ این قوم ریشه دار در تاریخ ایران برگزار می شود و علاقه مندان می توانند طی یک هفته از ساعت۱۰ تا ۲۱ از این جشنواره بازدید کنند.
 شهردار منطقه ۶ ادامه داد: در بیش از ۵۰ غرفه، صنایع دستی و محصولات سنتی استان لرستان عرضه می شود، گالری مفاخر و سرداران شهید این استان نیز به همراه غرفه آثار هنرمندان نقاش و خطاط در این پارک دایر است.
وی افزود: کسانی که از غرفه‌های متعدد هفته فرهنگی لُرستان دیدن می‌کنند در کنار اطلاعات تاریخی و فرهنگی می توانند با پوشاک و خوراک و سبک‌ زندگی عشایری و شهری مردم لُر هم آشنا شوند، این آشنایی فقط در حد دیدن نیست، بلکه با توضیحاتی همراه است.
 اجرای موسیقی محلی، نمایش، تئاتر خیابانی و برنامه های آئینی زندگی عشایر از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.
یکی از مهم‌‌ترین بخش‌های هفته‌فرهنگی بخش نشست‌های تخصصی است که با حضور اساتید دانشگاه برگزار می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |