پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 108954 17:16 1399/05/26
جشنواره حقیقت خسرو سینایی  را از یاد نبرد

جشنواره حقیقت خسرو سینایی را از یاد نبرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جشنواره حقیقت خسرو سینایی  را از یاد نبرد

جشنواره حقیقت خسرو سینایی را از یاد نبرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دبیر جشنواره سینماحقیقت از برگزاری یادبود خسرو سینایی در این رویداد خبر داد.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از برترین‌ها، دبیر جشنواره سینماحقیقت از برگزاری یادبود خسرو سینایی در این رویداد خبر داد و تاکید کرد: اجرای آنلاین جشنواره امکان بهتر دیده شدن آثار این چهره‌ معتبر سینمای مستند را به دنبال خواهد داشت.

محمد حمیدی مقدم در دیدار با خانواده خسرو سینایی گفته است: امسال دو یادگار برای استاد سینایی خواهیم داشت؛ اول یادبود ایشان در چهاردهمین دوره جشنواره سینماحقیقت که اجرای آنلاین آن امکان بهتر دیده شدن آثار این چهره‌ی معتبر سینمای مستند را به دنبال خواهد داشت. دوم، انتشار یک کتاب که دربرگیرنده‌ی مصاحبه‌ی سه‌گانه‌ای با آقایان سینایی، اصلانی و طیاب است و به قلم معصومه کیانی آماده شده و همزمان با جشنواره منتشر خواهد شد.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی عصر روز گذشته (شنبه ۲۵ مردادماه) همراه با محمدرضا اصلانی، اُرد عطارپور و شهنام صفاجو، به منزل زنده‌یاد خسرو سینایی رفته و ضمن دیدار با خانواده این فیلمساز فقید، یاد و خاطره‌ی وی را زنده کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این دیدار گیزلا وارگا، فرح اصولی، سمیرا سینایی و هلیا (نوه دختری خسرو سینایی) حضور داشتند و محمدرضا اصلانی در غم فراق خسرو سینایی گفت: رفتن او یک باره و خیلی برایم سخت بود. متاسفانه منوچهر طیاب هم حال خوبی ندارد و برای او آرزوی سلامتی دارم.

محمد حمیدی‌مقدم هم افزود: نسبت به آقای سینایی خیلی ارادت داشتم. ایشان از همان دهه‌ی ۶۰ به جشنواره‌های استانی سینمای جوان می‌آمدند و برای فیلمسازان جوان کارگاه آموزشی می‌گذاشتند و همه ارادت زیادی به او داشتند که بسیار خوش‌مشرب و خاکی بود و تاثیر زیادی روی جوانان فیلمساز می‌گذاشت. آقای سینایی متعلق به دوره‌ی خاصی هستند که در کنار ایشان، استاد اصلانی، طیاب و شیردل به عنوان گنج‌های سینمای مستند ما شناخته می‌شوند.

فرح اصولی هم در این نشست گفت: خسرو خیلی به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی علاقه داشت و همیشه می‌گفت که این «مرکز» خیلی آبرومند است و کارهای خوبی می‌سازد.

یادبود خسرو سینایی در جشنواره حقیقت

محمدرضا اصلانی ضمن تایید صحبت‌های وی اظهار کرد: مرکز گسترش خانه‌ی ما است؛ هم خسرو و هم طیاب این اعتقاد را داشتند و دارند. این «مرکز» ارتباط خوب و سازنده‌ای با فیلمسازها داشته و بچه‌ها هم فیلم‌های خوبی ساختند. این خیلی مهم است که فیلمسازها آزادانه در این مرکز کار می‌کنند؛ در حالی که جاهای دیگر نقش خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

حمیدی‌مقدم نیز یادآور شد: این مهم است که «مرکز» توانسته فضای هنری و تجربی و سینمای مستقل را با حمایت بخش دولتی پیوند بزند و این اتفاق یگانه‌ای است که خوشبختانه همه حس خوبی از آن دارند. ما سعی می‌کنیم که این محیط همینطور باقی بماند تا فیلم‌های خاص و متفاوتی که جایی دیگر امکان ساخت آن نیست، در این مرکز تولید شوند.

در ادامه، اُرد عطارپور به ذکر خاطراتی از تدریس خسرو سینایی در مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس پرداخت و گفت: من از سال ۶۲ شاگرد استاد سینایی بودم و افتخار می‌کنم که تحت نظارت و آموزش ایشان قرار داشتم. همه‌ی بچه‌های باغ فردوس خسرو خان سینایی را دوست داشتند و مدیون انسانیت و تعالیم ایشان هستند که بیشتر به ما آموزش زندگی می‌دادند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |