پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 8414 14:01 1393/10/09
جزئیات نشست کاری اهالی بازار سرمایه و فرهنگ و هنر

جزئیات نشست کاری اهالی بازار سرمایه و فرهنگ و هنر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جزئیات نشست کاری اهالی بازار سرمایه و فرهنگ و هنر

جزئیات نشست کاری اهالی بازار سرمایه و فرهنگ و هنر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نشست صبحانه کاری بازار سرمایه با محوریت هم افزایی فرهنگ و هنر و بازارهای مالی امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش مهر، بیست و دومین نشست صبحانه کاری بازار سرمایه با محوریت هم افزایی فرهنگ و هنر و بازارهای مالی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون ها و انجمن های علمی و تخصصی و فعالان بازار سرمایه صبح امروز در تهران برگزار شد.

علی جنتی به عنوان نخستین سخنران این جلسه، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جلسه گفت: ایران یک کشور صاحب فرهنگ و تمدن است. فرهنگ، مقوله ای است که نمی شود بدون اقتصاد و سیاست آن را تعریف کرد، بلکه سبقه ای است که تمام فعالیت های اقتصادی و سیاسی ما را پوشش می دهد و هر کشوری برای توسعه و پیشرفت خودش، باید به فرهنگ به عنوان یک محور توجه کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: هیچ توسعه ای در سیاست، اقتصاد و مسایل بین المللی اتفاق نمی افتد، مگر اینکه توجه ویژه ای به فرهنگ شود. اگر کشور منابع عظیمی از ثروت و منابع و نیروی انسانی داشته باشد، اما فرهنگ و وجدان کار نباشد، همه سرمایه ها از بین می رود.

جنتی تصریح کرد: وقتی سخن از فرهنگ می شود، بیشتر جنبه زیباشناختی در ذهن متصور می شود، یعنی هر نوع هنری که از ذهن انسان، منشا بگیرد، به عنوان فرهنگ و هنر از آن یاد می شود..

جنتی با اشاره به آمارها، ابزار داشت: در کشور آلمان در سال ۲۰۰۹ از منظر شاخص اقتصادی، صنایع خلاق و فرهنگی سومین صنعت کشور بعد از خودروسازی بوده است، همچنین تعداد نیروی انسانی درگیر در صنایع خلاق و فرهنگی بعد از صنعت خودرو، دومین حجم نیروی انسانی را به خود اختصاص داده است. در انگلستان در سال ۲۰۰۲، ۱۱ درصد از صادرات و سه درصد شاخص اقتصادی به صنایع خلاق ربط داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سهم صنایع خلاق در آمریکا در ۲۰۱۱، معادل ۱۵۰۰ میلیارد دلار بوده است که ۶٫۴۸ درصد GDP به این صنایع اختصاص داشته است. بر اساس آمار بانک جهانی در ۲۰۱۱ گردش مالی صنایع خلاق در بازارهای جهانی ۸۵۰۰ میلیارد دلار بوده است.

وی در توضیح صنایع خلاق گفت: بخشی از صنایع خلاق میراث فرهنگی، صنایع دستی و اماکن تاریخی است. بخش دیگر از این صنایع خلاق مجموعه های هنری است که یک کشور دارد که در این زمینه ایران بسیار غنی است. موسیقی، نمایش، نقاشی و هنرهای تجسمی که هم در حوزه های فرهنگی و اقتصادی ارزش بسیاری برای ما دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |