پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 6245 15:58 1393/08/05
جزئیات سیستم فیلترینگ هوشمند

جزئیات سیستم فیلترینگ هوشمند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جزئیات سیستم فیلترینگ هوشمند

جزئیات سیستم فیلترینگ هوشمند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون زیرساخت موسسه اطلاع‌رسانی تبیان با اشاره به اینکه سیستم فیلترینگ فعلی کارآیی کافی را در فضای اینترنتی کشور ندارد، گفت: در حال حاضر سیستم فیلترینگ هوشمند طراحی شده است که قابلیت به بهره برداری رسیدن کامل را دارد.

مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که از حدود چهار سال پیش بحث لزوم حرکت به سمت هوشمند کردن روش‌های فیلترینگ در کشور مطرح شده بود، اظهار کرد: روش فعلی فیلترینگ نه تنها نمی تواند برخی از محتواهای نامناسب را از فضای اینترنتی حذف کند بلکه باعث می‌شود بخشی از محتوایی که مشکل اخلاقی ندارد غیرقابل دسترسی شود.

وی با اشاره به این‌که موسسه تبیان با همکاری دانشگاه شهید بهشتی مراحل فنی متعددی را برای ایجاد بستر اجرای فیلترینگ هوشمند انجام داده است، تصریح کرد: در حال حاضر سیستم فیلترینگ هوشمند برای عکس، فیلم و متن در فضای مجازی طراحی شده است.

او درباره نحوه عملکرد این سیستم گفت: سیستم فیلترینگ هوشمند برخلاف روش‌های سنتی ف باعث نمی‌شود که دسترسی به یک سایت به طور کامل محدود شود بلکه تنها محتوای نامناسب روی آن سایت غیرقابل دسترسی خواهد شد.

مرتضوی با اشاره به این‌که در حال حاضر طرح آزمایش فیلترینگ هوشمند در چهار مرکز مختلف اینترنتی در حال اجراست، گفت: اجرای آزمایشی فیلترینگ هوشمند تحت نظارت عملیاتی جدی و کتنرل کافی قرار گرفته است تا میزان کارآیی آن مشخص شود.

مرتضوی گفت: فیلترینگ هوشمند برای اینکه سرعت اینترنت را کم نکند و گلوگاهی برای عبور داده‌ها ایجاد نکند بار اول محتوای مورد نظر را پردازش کرده و از درگاه عبور می‌دهد اگر این محتوا نامناسب باشد دسترسی به آن محدود شده و برای دفعه‌های بعد فیلتر خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |