پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 110018 15:21 1399/06/04
جزئیات دستاوردهای ستاد مبارزه با قاچاق در دولت دوازدهم

جزئیات دستاوردهای ستاد مبارزه با قاچاق در دولت دوازدهم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جزئیات دستاوردهای ستاد مبارزه با قاچاق در دولت دوازدهم

جزئیات دستاوردهای ستاد مبارزه با قاچاق در دولت دوازدهم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، علی مؤیدی خرم‌آبادی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی پیامی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، به بیان اهم دستاوردهای این ستاد پرداخت که متن آن به شرح ذیل است: مردم ولایت‌مدار و شریف ایران؛ سلام خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم از این باب که توفیق خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به ما عطا فرمود.

همزمانی ایام گرامیداشت هفته دولت و ماه محرم الحرام بی‌شک هر انسان آزاده و بصیری را به این مهم رهنمود می سازد که حریت، جوانمردی و ایثارگری اولین قدم در راه اعتلای اسلام ناب محمدی است هیچ شک و ریبی نیست که خدمت به این مردم و سرزمین همان مصداق سخن شریف پیامبر اکرم(ص) است که می‌فرمایند: «اَلْخَلْقُ عِیَالُ اللَّهِ فَأَحَبُّ الْخَلْقِ إِلَی اللَّهِ مَنْ نَفَعَ عِیَالَ اللَّهِ وَ أَدْخَلَ عَلَی أَهْلِ بَیْتٍ سُرُوراً» و قطعاً در حساب عقبی مشمول رحمت بی‌کران الهی قرار خواهد گرفت. ما نیز در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر خود مفتخریم که در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و اهداف دولت قدم برداشته و خدا را شاکریم که توفیقات در خور شأن و شایسته‌ای شامل حال همکاران ما شده است.

موضوعی که از دیرباز به عنوان یکی از موانع سلامت اقتصاد کشورمان افکار و اذهان دلسوزان نظام را به خود مشغول کرده است، دغدغه ظهور و بروز قاچاق است که در هر برهه و زمانی نیز همه دولت‌ها و رؤسای جمهوری و مدیران عالی دستگاه‌ها به سهم خود نقشی در تخریب این مانع داشته و تلاش کرده‌اند. بر خود می‌بالیم که در اوایل این دولت قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از سال‌ها، تصویب و اجرایی شد.

همگان می‌دانیم امر مبارزه با فساد آن هم از نوع اقتصادی که بعضاً منشاءهای متفاوتی اعم از اقتصادی یا غیراقتصادی دارد فقط با مبارزه و مقابله پس از وقوع این بزه و جرم امکان‌پذیر نیست و نتایج فعالیت‌ها گواه این مهم بوده است لذا در این دولت تمامی همت خود را به کار بستیم تا همزمانی مبارزه بعد از وقوع را با اقدامات پیشگیرانه شاهد باشیم که الحمدلله این مهم به وقوع پیوست. با افتخار می‌گوییم که هم در پیگیری و اجرای احکام پرونده‌های قاچاق به جد عمل کردیم و هم اینکه اقدامات ایجابی متعددی را عملیاتی کردیم. تشکیل کارگروه اجرای احکام و محکومیت مجرمین و دفاع از حقوق عامه را در حوزه مقابله می‌توان اشاره کنیم. چه پرونده‌ها و مجرمین و متهمینی که سال‌ها از اجرای عدالت گریزان بودند که با قاطعیت همکاران و مدیران ما در محکمه عادله حاضر و مردم عزیز طعم شیرین مساوات و برابری را چشیدند اما این کافی نبود، مردم از دولت اسلامی تدبیر قبل از حادثه را طلب می‌کنند و صد البته که این مطالبه به حق است لذا بر آن شدیم که در حوزه پیشگیری نیز خوش بدرخشیم.

جلسات و کارگروه‌های مشورتی و آسیب‌شناسی فرایندهای اقتصادی و … سبب شد تا نقاط ضعف را به خوبی استخراج کنیم و برای پر کردن خلاء‌های موجود قدم برداریم.

ایجاد و راه‌اندازی بخش اعظم سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند برای نظارت شفاف بر بازار، اجرای طرح‌های رجیستری، رهگیری سیگار، شناسنامه‌دار کردن کالاها، استقرار پلیس امنیت اقتصادی در گمرکات کشور، نصب و بهره‌مندی از دستگاه‌های ایکس‌ری در مبادی ورودی و خروجی و بسیاری موارد دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است که در این دولت پیشرفت بی‌نظیر و قابل توجهی داشت که به زبان اعداد می‌توان پیشرفت ۸۰ درصد در این حوزه را اعلام نمود. این اطمینان را می‌دهیم که تحریم‌ها، دشمنی برخی از عوامل خارجی، فربه کردن مفسدان اقتصادی توسط خائنین و دشمنان این مرز و بوم و … سبب نخواهد شد که کمترین سستی و غفلتی در همکاران و دوستان ما ایجاد شود و به رهبری معظم و ولی نعمتان و مردم گرانقدر قول می‌دهیم و تعهد می‌نماییم که با تمام توان تا انتهای مقصد و حصول نتیجه از پای ننشینیم و امیدواریم گام‌های مؤثری را در تحقق شعار سال «جهش تولید» برداریم و در پایان سال جاری گزارش نتایج آن را به سمع و نظر صاحب‌نظران و مردم عزیز برسانیم. صحت، سلامتی و پایداری تمامی خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خداوند متعال خواهانم.

علی مؤیدی خرم‌آبادی
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |