جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 7257 16:33 1393/09/02
جزئیاتی از قتل یک معلم بروجردی توسط دانش‌آموز ۱۵ساله

جزئیاتی از قتل یک معلم بروجردی توسط دانش‌آموز ۱۵ساله

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جزئیاتی از قتل یک معلم بروجردی توسط دانش‌آموز ۱۵ساله

جزئیاتی از قتل یک معلم بروجردی توسط دانش‌آموز ۱۵ساله

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

      «دبیر فیزیک دبیرستان پسرانه حافظی در بروجرد که صبح دیروز (شنبه ۱آذر) توسط دانش آموز خود با ضربه چاقو به شدت مجروح شده بود، درگذشت

«محسن خشخاشی»، دبیر فیزیک دبیرستان پسرانه حافظی در بروجرد که صبح دیروز (شنبه ۱آذر) توسط دانش آموز خود با ضربه چاقو به شدت مجروح شده بود، درگذشت.

به گزارش ایلنا، این معلم که در بخشc. c. u بیمارستان شهید چمران بستری بود، شب گذشته بر اثر شدت جراحات وارد شده جان باخت.

منابع خبری ایلنا دیروز گزارش داده بودند در پی بالا گرفتن جر و بحث بین این معلم و یک دانش‌آموز ۱۵ساله، دانش آموز با چاقویی که در اختیار داشته است ضربه‌ای را به گلوی دبیر خود وارد کرده و سپس از دبیرستان متواری شده است.

این درگیری حوالی ساعت ۱۱صبح و سر کلاس درس اتفاق افتاده بود. دانش آموز ضارب تا لحظه تنظیم این خبر بازداشت نشده است. از خانواده این نوجوان نقل شده است که او دارای مشکلات روانی بوده است.

منابع ایلنا در بروجرد امروز گزارش کرده‌اند جو آموزشی این شهرستان ملتهب است و بسیاری از مدارس به دلیل اعتراض معلمان به حالت نیمه تعطیل درآمده‌ بودند.

همچنین گزارش شده که دبیرستان حافظی امروز تعطیل بوده است. این دبیرستان در منطقه علی آباد از مناطق حاشیه‌ای شهرستان بروجرد و در مجاورت زمین‌های کشاورزی بنا شده است.

گفتنی است مدیر آموزش و پرورش بروجرد دیروز در دبیرستان و هم در بیمارستان حاضر شده بوده و چندین بار به معلمان این دبیرستان گوشزد کرده که این حادثه را خبری نکنند.

در همین رابطه، «محمدرضا نیک‌نژاد» از فعالان صنفی معلمان و از همکاران سابق این معلم در گفتگو با خبرنگار ایلنا آقای خشخاشی را دبیری «خوش رو» اما «سخت گیر» به لحاظ درسی توصیف کرد.

او در ادامه گفت: سختگیری یک معلم به دانش آموزان از لحاظ درسی، دلیل موجهی برای استفاده دانش آموزان از خشونت علیه او نیست، همانطور که معلم حق ندارد از تنبیه بدنی برای دانش آموزان خود استفاده کند.

نیک‌نژاد با اشاره به شلوغی کلاس‌های مدارس دولتی گفت: شلوغی کلاس‌های درس، زمینه ساز خشونت از سوی طرفین چه دانش آموز و چه معلم را فراهم می‌کند. وقتی که دانش آموزان گرفتار شرایط نامناسب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بی‌علاقه به درس و با هیجان مجبورند ساعت‌ها پشت میز کلاس بنشینند و معلم نیز مجبور است مطابق برنامه‌های درسی خسته کننده وزارت آموزش و پرورش تدریس کند، چنین فجایعی از دل آن بیرون می‌آید.

او با انتقاد از بخشنامه اخیر وزارت آموزش و پرورش مبنی بر افزایش ۴۵دقیقه‌ای ساعات درسی مدارس، گفت: فقط یک معلم یا یک دانش آموز می‌تواند بفهمد افزایش ۴۵دقیقه‌ای ساعات درسی روزانه چه فشاری را ایجاد می‌کند.

این فعال صنفی معلمان در عین حال از طرح‌های این وزارتخانه برای شلو‌غ‌تر کردن کلاس‌های درس به قصد کاهش هزینه‌های آموزشی انتقاد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |