پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1956 14:16 1393/03/02
جدیدترین تحلیل "کردیت سوئیس" از قیمت طلا

جدیدترین تحلیل "کردیت سوئیس" از قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جدیدترین تحلیل "کردیت سوئیس" از قیمت طلا

جدیدترین تحلیل "کردیت سوئیس" از قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تازه ترین نظرسنجی موسسه مالی کردیت سوییس از سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که طلا بدترین کالا از نظر عملکرد قیمتی طی ۱۲ ماه آینده خواهد داشت .
به گزارش بلومبرگ، نتایج جدیدترین نظرسنجی کردیت سوییس از سرمایه گذاران بین المللی حاکی از آن است که طلا در ۱۲ ماه آینده بدترین عملکرد قیمتی را خواهد داشت و نفت خام بهترین کالا برای سرمایه گذاری خواهد بود.
بر اساس این گزارش ۷۱ درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند طلا بدترین چشم انداز را برای سرمایه گذاری در یک سال آینده خواهد داشت و ۱۶ درصد سرمایه گذاران نیز مس را بزرگترین بازنده از نظر عملکرد قیمتی در ۱۲ ماه آینده ارزیابی کرده اند.
۴۹ درصد پاسخگویان نیز اعلام کردند نفت خام بهترین عملکرد را خواهد دشت و ۲۷ درصد نیز ذرت را بهترین سرمایه گذاری ارزیابی کرده اند.
کمال نقوی رئیس بخش تجارت فلزات موسسه کردیت سوییس تاکید کرد: طلا هنوز یکی از منفورترین کالاها برای سرمایه گذاری از نظر سرمایه گذاران بین المللی است .
صندوق های پوشش ریسک سرمایه گذاری و تجار و سرمایه گذاران بزرگ تمایل چندانی برای سرمایه گذاری در بازار طلا ندارند و بیشترین تمرکز آنها روی نفت خام است.
تشدید تنش های سیاسی بین المللی می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت داشته باشد.
تحلیل تکنیکال از روند تحولات قیمت طلا
تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس امپایر نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۳۰۰ دلار خواهد بود.
به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، تحلیل تکنیکال حاکی از آن است که در شرایط کنونی قیمت طلا به شدت در برابر سطح ۱۳۰۰ دلاری مقاومت می کند و اجازه شکسته شدن این سطح را نداده است.
بر اساس این گزارش سطح حمایتی قیمت طلا نیز در روزهای آینده ۱۲۸۰ دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال کاهش بیشتر قیمت این فلز زرد نیز وجود دارد و بهترین فرصت برای خرید فراهم خواهد شد.
البته بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در کوتاه مدت قیمت طلا با نوسان شدیدی روبرو نخواهد شد و تنها عاملی که می تواند در روزهای آینده قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد برگزاری انتخابات اوکراین و تشدید تنش های سیاسی این کشور خواهد بود.
انتشار آمارهای متناقض از وضعیت اقتصادی آمریکا نیز چشم انداز بازار طلا را در ابهام قرار داده است. تازه ترین گزارش وزارت کار آمریکا نشانگر افزایش متقاضیان دریافت بیمه بیکاری است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |