چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 168819 11:09 1400/10/21
جبران توقف ۱۰ ساله صدور مجوز کارگزای‌ها در ۳ ماه

جبران توقف ۱۰ ساله صدور مجوز کارگزای‌ها در ۳ ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جبران توقف ۱۰ ساله صدور مجوز کارگزای‌ها در ۳ ماه

جبران توقف ۱۰ ساله صدور مجوز کارگزای‌ها در ۳ ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، در پی تلاش برای توسعه و رشد نهادهای مالی و سهامداری غیر مستقیم، در سه هفته اخیر موافقت اصولی چهار شرکت سبدگردان، ۲ شرکت مشاور سرمایه‌گذاری در هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصویب و به زودی ابلاغ خواهد شد، همچنین مجوز فعالیت یک شرکت سبدگردان و پردازش اطلاعات مالی نیز ابلاغ شده است.

پس از توقف بیش از ۱۰ ساله صدور مجوز کارگزاری‌ها به دلایل نامعلوم، این رویه در سال جاری تغییر کرده و از آبان ماه سال جاری تاکنون موافقت اصولی سه کارگزاری ابلاغ و سه کارگزاری دیگر نیز در هیأت مدیره مصوب شده است.

با حذف مقررات دست و پاگیر و استعلام‌های زمان بر شعار «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر توسعه سهامداری غیرمستقیم و تسهیل صدور مجوزها به خوبی محقق شده به طوری که میانگین صدور مجوزهای ماهانه نسبت به دوره قبل حدود ۲ برابر شده است.

لازم به ذکر است در کنار افزایش کمی مجوز نهادهای مالی، ارتقاء استانداردهای این نهادها مانند حداقل سرمایه مورد نیاز هم مورد تاکید مدیریت جدید بوده که قوانین آن پیشتر در هیأت مدیره سازمان بورس به تصویب رسیده است.

در نخستین روزهای آذر ماه «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه رفع انحصار در تأسیس نهادهای مالی از جمله مهم‌ترین مأموریت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار است، افزود: توسعه و عمق‌‎بخشی بازار سرمایه از جمله اهداف اساسی در رفع انحصار نهادهای مالی و ایجاد سهولت در صدور مجوزها است، اما این هدف سازمان بورس را در اجرای وظایف نظارتی خود بیش از پیش، دقیق‌تر کرده تا مانع هرگونه مشکل احتمالی برای سهامداران شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |