شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 135416 13:26 1399/12/12
ثبت نام در سامانه جامع سفرهوشمند شرط سفرهای نوروز 1400 به قشم

ثبت نام در سامانه جامع سفرهوشمند شرط سفرهای نوروز 1400 به قشم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ثبت نام در سامانه جامع سفرهوشمند شرط سفرهای نوروز 1400 به قشم

ثبت نام در سامانه جامع سفرهوشمند شرط سفرهای نوروز 1400 به قشم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روزنامه جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست اعلام کرد که از 15 اسفند ماه جاری تا 15 فروردین1400 هر کس می خواهد وارد جزیره قشم بشود حتما باید قبل از شروع سفرش مجوز کیا را از سامانه جامع سفرهوشمند قشم دریافت کرده باشد.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی این نوع سامانه و ساختار اجرایی آن برای اولین بار در کشور اتفاق می افتد گفت: این نوع ساختار نه تنها برای شهرهای گردشگری کشور بلکه در سطح بین المللی نیز می تواند به عنوان یک نمونه موفق مطرح شود.
شیخ زاده اجرای این ساختار را منوط به ممنوع نبودن سفر به قشم در بازه زمانی یاد شده از سوی ستادملی کرونا خواند و افزود: با اجرای این ساختار، سفر به قشم نظم خاصی پیدا می کند و نگرانی از بابت انتقال ویروس کرونا به جزیره کاهش و همچنین درآمد اماکن اقامتی و گردشگری نیز تا حدود ظرفیت پذیرش اماکن تامین می شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از امکان تعیین یک خط مجزا در سامانه برای بومیان جزیره که بطور روزانه تردد می کنند، خبر داد و گفت: ظرفیت ثبت نام در سامانه نیز به ظرفیت اعلام شده از سوی حوزه گردشگری بستگی دارد و این می تواند به این معنا باشد که هرکس زودتر ثبت نام کند به نفعش است، چرا که ممکن است ظرفیت پر شود.
به گفته وی با توجه به اطلاعات پایه که در این سامانه وجود دارد همه ترددهای گردشگران در داخل جزیره قابل مدیریت است و ساختار ازدحام زدایی این سامانه برای مقابله با مخاطرات احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا کمک شایانی می کند. 
شیخ زاده درباره هزینه ثبت نام در سامانه جامع سفر هوشمند قشم هم یادآور شد: هزینه هر فردی که در این سامانه ثبت نام کند افزون بر 150هزار ریال است که بخشی از این مبلغ بصورت برخط به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور واریز خواهد شد. 
براساس این گزارش علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم نیز در این نشست با تشکر از راه اندازی سامانه جامع سفر هوشمند قشم از سوی سازمان منطقه آزاد قشم، خواستار جدیت در اجرای وظایف همه دستگاه های اجرایی در شهرستان با لحاظ کردن شرایط خطیر ناشی از شیوع ویروس کرونا شد.
وی با اشاره به اینکه تعادل بین نان مردم و جان مردم باید درهمه موارد لحاظ شود از نیروی انتظامی، دریابانی و بسیج خواست درخصوص مراسم، تجمعات و دورهمی های مختلف در سطح جزیره گزارش کار بدهند تا تصمیم مقتضی درباره کسانی که شرایط ویژه کرونایی را درنظر نمی گیرند، گرفته شود.
دکتر حمیدرضا بهزادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم نیز در آغاز این نشست با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در شهرستان از افزایش تست مثبت درقشم درهفته اخیر خبر داد وعلت آن را افزایش برگزاری مراسم ها و عروسی ها دانست و خواستار برخورد شدید مراجع ذیصلاح با بانیان این مراسم شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |