جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 142061 15:24 1400/02/29
تیرماه جدیدترین مرز ایران در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

تیرماه جدیدترین مرز ایران در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تیرماه جدیدترین مرز ایران در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

تیرماه جدیدترین مرز ایران در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش ایرنا، داریوش امانی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: ایران دارای ۲۴ مرز رسمی خشکی و آبی است که مهران به عنوان یکی از مهمترین مرزهای تجاری و مسافری ایران محل تردد بیش از ۶۰ درصد زائران و تجار به سمت عراق یا برعکس است که چندی پیش به منطقه آزاد تجاری ارتقا یافت.

وی افزود: هم اکنون گذرگاه مهران یکی از پرترددترین مرزهای عبوری کشور برای زائران و مسافران و تجار است که باتوجه به شرایط خاصی که دارد، بیشتر زائران و تجار برای رفت و آمد بین عراق و ایران این مرز را انتخاب می کنند.

رییس سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای کشور یادآور شد: برنامه ها برای مرز تجاری و مسافری مهران در افق ۱۰ ساله تدوین شده است که این پروژه ها بر اساس اولویت های تعیین شده به تدریج ایجاد می شود.

امانی اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف و برنامه ها این است که از حجم بار مسافر مهران کاسته شده و یک توازن و تقسیم مسافر بین پایانه های مرزی ایلام و کرمانشاه ایجاد شود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مهران به منطقه آزاد تجاری تبدیل شده بدون شک این تحول بر حجم ترددهای تجاری و مسافری مهران افزوده خواهد کرد.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: بنابراین باید با جداسازی پایانه تجاری از مسافری به گونه ای برنامه ریزی شود تا هنگام حضور انبوه زائران در ایام اربعین مشکلی برای فعالیت های تجاری بازرگانان بروز نکند و آنها در این مدت حضور زائران فعالیت های تجاری خود را ادامه دهند.

امانی تاکید کرد: سعی بر این است که تمام تعهدات کوتاه مدت مربوط به استان ایلام و مرز مهران تا پایان سال جاری به اتمام برسد ولی برنامه های چشم انداز ۱۰ ساله بر اساس زمان بندی مشخص اجرایی می شود.

استاندار ایلام هم در این دیدار گفت: مرز زرباطیه در آن سوی مرز شهید سلیمانی به موازات مرز مهران توسعه نیافته است و این موضوع با توجه به حجم زیاد زائران و فعالیت های گسترده تجاری از عمده مشکلات موجود در مرز مهران است که شرایط مجود مرز زرباطیه پاسخگوی حجم ترددهای مسافری و مراودات تجاری مرز مهران نیست.

محمد نوذری افزود: بنابراین باید از طریق رایزنی ها با طرف عراقی آنها را نسبت به توسعه و بهسازی مرز زرباطیه ترغیب کرد تا توازن امکانات در هر ۲ سمت مرز به هم نزدیک شود.

وی اظهار داشت: همچنین یکی دیگر از مشکلات مرز مهران در ایام اربعین موضوع حمل و نقل عمومی است که برای حمل و نقل و جابجایی مسافران تامین اتوبوس های حمل مسافر به تعداد کافی ضروری است.

نوذری همچنین به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: تعداد زیادی از ناوگان حمل و نقل استان ( ۲۹۹ دستگاه ) فرسوده و کارکرده با عمر بیش از ۲۵ سال است و ناوگان حمل و نقل استان نیاز به دریافت دستگاه های جدید دارد.

وی در ادامه به نبود ساختمان اداری و نیرو در شهرستان های تازه تاسیس اشاره و اضافه کرد: شهرستان های تازه تاسیس ایلام شامل سیروان، هلیلان، بدره و چوار فاقد ساختمان اداری و نیرو است که تامین این موارد در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل شهری قرار بگیرد.

در این دیدار تفاهم نامه ای بین رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و استاندار ایلام مبنی بر توسعه راه ها و رفع نقاط حادثه خیز با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان منعقد شد که در قالب این تفاهم نامه ۶۰ درصد اعتبار از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ۴۰ درصد نیز از سوی استانداری ایلام تامین می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |