سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 194250 08:04 1401/06/15
تولید ۱۰ برابری برخی محصولات با ظرفیت آبی و خاکی کشور

تولید ۱۰ برابری برخی محصولات با ظرفیت آبی و خاکی کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تولید ۱۰ برابری برخی محصولات با ظرفیت آبی و خاکی کشور

تولید ۱۰ برابری برخی محصولات با ظرفیت آبی و خاکی کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد امروز دوشنبه در آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی اظهار داشت: فاصله کشاورزان پیشرو با متوسط تولید کشور ۱۰ برابر است و ما در تولید برخی از محصولات می توانیم رکوردهای تولید را بهبود ببخشیم.

وی کشت قراردادی، تامین مالی کشت قراردادی برای سال زراعی جدید، مبارزه با آفات، صدور سند برای اراضی کشاورزی تا ۸۰ درصد سنوات گذشته و بیش از ۳۰ درصد رفع تداخلات اراضی را از دستاوردهای بخش کشاورزی در سال نخست دولت سیزدهم برشمرد.

ساداتی‌نژاد افزود: سند تامین مالی بانک مرکزی برای کشت قراردادی در سال زراعی جدید در شورای پول و اعتبار تصویب و به تمام بانک‌های کشور برای حمایت از کشت قراردادی ابلاغ شده است.

وی بار دیگر تاکید کرد تا پایان دولت سیزدهم تمام اراضی کشاورزی سنددار شوند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در مبارزه با آفات نیز سال خوبی داشتیم به طوری که از حدود ۷ میلیون تن گندم خرید تضمینی، ۷ هزار تن آن سن‌زدگی داشتند.

وی ادامه داد: ابلاغ قیمت‌های تضمینی محصولات اساسی پیش از شروع فصل کشت در سال زراعی گذشته و همچنین افزایش قیمت تضمینی گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به بحران غذایی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین منجر به افزایش تولید گندم به ۱۱ میلیون تن، افزایش ۲۰ درصدی جو و ۲۷ درصدی برنج و افزایش سایر محصولات اساسی شد.

ساداتی‌نژاد به پرداخت ۷۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان از سوی بانک کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: مشابه آن در سال گذشته ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی در همین حال همراهی و عملکرد صنعت دام و طیور را در جریان مردمی‌سازی و هدفمند کردن یارانه‌ها ستود و گفت: به رغم مشکلات، تولید کنندگان دام و طیور پای سفره مردم ایستادند و کمبودی در این محصولات در کشور نداشتیم که نشان دهنده هویت و قدرت بخش کشاورزی است.

ساداتی‌نژاد افزود: تمام کشاورزان کشور که در این شرایط سخت تحریم، خشکسالی و ‌کم‌آبی با همت خود تولید می‌کنند، نمونه هستند.

وی دستیابی به اقتدار غذایی در جنوب غرب آسیا را از اهداف دولت سیزدهم عنوان کرد و اذعان داشت: ما با حمایت دولت، منویات رهبر معظم و با تلاش و کوشش بهره‌برداران و شعار همه با هم در راستای خودکفایی محصولات اساسی باید با قدرت حرکت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی به طرح ابلاغی از سوی رییس جمهوری تحت عنوان تامین غذای باکیفیت، سالم، ارزان و با منشا داخلی اشاره کرد و گفت: این طرح، ریل جدیدی در طرح تحول کشاورزی در دومین سال دولت خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |