سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 174714 09:08 1400/12/22
تولید نفت ونزوئلا به 400 هزار بشکه در روز خواهد رسید

تولید نفت ونزوئلا به 400 هزار بشکه در روز خواهد رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تولید نفت ونزوئلا به 400 هزار بشکه در روز خواهد رسید

تولید نفت ونزوئلا به 400 هزار بشکه در روز خواهد رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، اتاق نفت ونزوئلا روز جمعه اعلام کرد در صورتی که ایالات متحده به درخواست شرکای خود برای واردات نفت از ونزوئلا پاسخ مثبت دهد؛ تولیدکنندگان نفت در این کشور تولیدات خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهند داد.

رینالدو کوینترو، رئیس اتاق نفت ونزوئلا گفت که این افزایش میزان تولید آمار تولید و صادرات نفت این کشور آمریکای جنوبی که دیگر عضو اوپک نیست را از میانگین ۷۵۵ هزار بشکه در روز به حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز نزدیک می‌کند.

مقامات ایالات متحده آخر هفته گذشته با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ملاقات کردند و از این کشور خواستند حداقل بخشی از صادرات نفت به ایالات متحده را به عنوان بخشی از توافق با این کشور برای کاهش تحریم‌های تجاری نفت که از سال ۲۰۱۹ علیه این کشور اعمال شده است، تأمین کند.

کوینترو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: با ظرفیتی که داریم، می‌توانیم ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت اضافه کنیم.

این اقدام می‌تواند ابتدا به نفع شرکت‌هایی مانند شورون (CVX.N) باشد که برای تجدید مجوزها برای تجارت یا مبادله نفت با ونزوئلا تلاش زیادی به خرج داده‌اند.

در سال ۲۰۲۱، این کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا تولید و صادرات نفت خود را متوقف کرد و به ۶۳۶ هزار بشکه رساند، این در حالی است که ۀمارها نشان می‌دهد تولید نفت این کشور در سال جاری ۱۲ درصد رشد کرده است.

وی گفت حتی اگر تحریم‌های نفتی ونزوئلا فقط برای برخی معاملات کاهش یابد، این کشور در نهایت می‌تواند یک میلیون بشکه در روز به تولید اضافه کند.

کارشناسان کمتر به این پیش‌بینی‌ها خوش‌بین بوده‌اند، زیرا نیاز فوری به دکل‌های حفاری و سرمایه‌های هنگفت برای افزایش تولید ضروری است.

سال‌ها عدم سرمایه‌گذاری و سو مدیریت و اخیراً تحریم‌های ایالات متحده به تولید نفت ونزوئلا ضربه زد این در حالی است که در اواخر دهه ۹۰ به حدود ۳.۷ میلیون بشکه در روز رسید.

شرکت‌های کوچک نفتی برای پرداخت‌های جزئی بدهی قرارداد سوآپ کلیدی با ایران به امضا رسانده‌اند تا ایران میعانات گازی مورد نیاز برای افزایش گریدهای نفت صادراتی ونزوئلا را فراهم کنند تا ونزوئلا بتواند به ۱ میلیون بشکه تولید نفت روزانه دست پیدا کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |