جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 136865 15:52 1399/12/23
تولید نفت عراق 1.6 درصد بالا رفت

تولید نفت عراق 1.6 درصد بالا رفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تولید نفت عراق 1.6 درصد بالا رفت

تولید نفت عراق 1.6 درصد بالا رفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو) روز چهارشنبه (۲۰ اسفندماه) اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه فوریه که شامل تولید منطقه اقلیم کردستان نیز می‌شود، نسبت به ماه گذشته ۱.۶ درصد افزایش یافته و بیش از سهمیه این کشور در توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌ پلاس) بوده است.

داده‌های سومو نشان داد دومین تولیدکننده بزرگ اوپک در ماه فوریه ۳ میلیون و ۸۶۸ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده که بیش از سهمیه روزانه ۳ میلیون و ۸۵۷ هزار بشکه‌ای این کشور در توافق اوپک پلاس است.

تولید نفت عراق در ماه ژانویه ۳ میلیون و ۸۰۷ هزار بشکه در روز بوده است. تولید نفت دولت فدرال و منطقه اقلیم کردستان عراق در این ماه نسبت به ماه ژانویه افزایش یافته است.

تولید نفت دولت فدرال عراق در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه ۱.۲ درصد افزایش یافته و به ۳ میلیون و ۴۲۹ هزار بشکه در روز رسیده، در حالی که تولید منطقه اقلیم کردستان ۴.۸ درصد افزایش یافته و به ۴۳۹ هزار بشکه در روز رسیده است.

عراق در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل قیمت پایین نفت، همه‌گیری ویروس کرونا و بحران مالی این کشور نتوانست به توافق اوپک ‌پلاس پایبند باشد که این مسئله تلاش‌های این ائتلاف برای متعادل کردن بازار نفت را با مشکل روبه‌رو کرده بود. مجموع صادرات نفت عراق نیز در ماه فوریه ۴ درصد افزایش یافت و به ۳ میلیون و ۳۹۵ هزار بشکه در روز رسید.

صادرات نفت دولت فدرال عراق ۳.۲ درصد افزایش یافته و به ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است. صادرات نفت منطقه اقلیم کردستان نیز در این ماه ۹.۶ درصد افزایش یافته و به ۴۳۵ هزار بشکه در روز رسیده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |