پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 143031 14:52 1400/03/08
تولید ناخالص داخلی با بهینه‌سازی پالایشگاه‌های افزایش می یابد

تولید ناخالص داخلی با بهینه‌سازی پالایشگاه‌های افزایش می یابد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تولید ناخالص داخلی با بهینه‌سازی پالایشگاه‌های افزایش می یابد

تولید ناخالص داخلی با بهینه‌سازی پالایشگاه‌های افزایش می یابد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «محمدرضایی» امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از پالایشگاه نفت اصفهان با اشاره به اینکه افزایش تولید ناخالص ملی بالا رفتن رفاه جامعه را به دنبال دارد، ادامه‌داد: حتی اگر این افزایش زیر یک درصد هم باشد بازهم بر خلق پول و رفاه اثرگذار است.

وی افزود: قطعی برق در هفته‌های اخیر نشان داد که نمی‌توان انرژی را از مردم گرفت.

رضایی با اشاره به اینکه اگرچه در فصل زمستان برخی معتقد بودند برای مقابله با آلودگی هوا باید برق را قطع کرد، گفت: قطعی برق در روزهای گذشته نشان داد تامین پایدار انرژی ضروری است.

وی تاکید کرد: با این حال اهمیت آلودگی هوا فقط محدود به فصل زمستان می‌شود و این در حالی است که باید با اجرای طرح‌های بهبود کیفیت، جلوی این آلودگی‌ها را از فصول گرم سال گرفت.

دستیار مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه تسهیل فرآیندها در پالایشگاه‌ها می‌تواند در این زمینه چاره‌ساز باشد، اضافه‌کرد: پروژه تصفیه هیدروژنی در پالایشگاه اصفهان که نخستین گام برای کاهش انتشار روزانه ۳۰۰ تن گوگرد در هوا است، از جمله این اقدامات است که کمک زیادی به پاکی هوا می‌کند.

ساخت مخازن ۱.۷ میلیون بشکه‌ای در پالایشگاه اصفهان  

«الیاس طغیانی» مجری طرح واحدهای پالایشگاه جنوبی در پالایشگاه اصفهان، در حاشیه بازدید از این طرح‌ها، با بیان اینکه این واحدها در زمینی به مساحتی ۲۱۰ هکتار ساخته می‌شود، ادامه‌داد: در این طرح ۶۷ مخزن به ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه ساخته شده که مربوط به خوراک و فرآورده‌های تولیدی است. 

وی افزود: تامین یوتولیتی پیشرفت ۹۳ درصد در تامین تجهیزات دارد و در اجرا ۶۷ درصد پیشرفت را ثبت کرده است. 

به گفته طغیانی، اکنون پنج‌هزار نفر در سایت جنوبی مشغول کار هستند و با بهره‌برداری از این واحدها سه‌هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژگی بارز اجرای این طرح استفاده از نیروهای ایرانی است، گفت: پست برق ۲۳۰ به ۳۳ آماده بهره‌برداری است و برق پروژه از طریق این پست تامین می‌شود.

طغیانی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی واحدهای ۱۲ گانه تصفیه گازوییل شروع شده، افزود: در این پروژه واحد هیدروژن پیش راه اندازی انجام شده و نخستین واحد بهره بردار مستقر شده اند و ۱۰۰ هزار واحد هیدروژن خالص تولید می‌شود.

افزایش تولید گازوییل یورو ۵ در پالایشگاه اصفهان

«علی فرخی» عضو هیات مدیره ODCC در پالایشگاه اصفهان در حاشیه بازدید از این پالایشگاه با اشاره به پروژه‌های گازوییل، گفت: ۲ واحد ۵۰ هزار بشکه‌ای و بخش‌های یوتولیتی و هیدروژن تعریف شده است که گوگرد گازوییل را کاهش داده و استاندارد آن را به یورو ۵ ارتقا خواهد داد.

وی با اشاره به انجام سه هزار کیلومتر کابل‌کشی در این پروژه، ادامه‌داد: پروژه از سال ۹۶ رشد خوبی کرده و در بخش اجرایی متوسط بالای سه‌درصد پیشرفت را ثبت کرده است. 

فرخی افزود: بخش گازوییل از پارسال آماده راه اندازی بود و مشکل، تولید برق و بخار بود.

وی تاکید کرد: اکنون برق تامین شده و بخش عمده‌ای از تولید زودهنگام می‌تواند آغاز شود.

فرخی گفت: برق واحد هیدروژن تامین شده و با اتصال برق و بخار به واحد گازوییل گازوییل می‌توان انتظار داشت در ماه‌های آینده تولید آغاز شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |