شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 137180 14:31 1399/12/25
تولید صنعتی واکسن ایرانی کرونا؛ از امروز آغاز شد

تولید صنعتی واکسن ایرانی کرونا؛ از امروز آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تولید صنعتی واکسن ایرانی کرونا؛ از امروز آغاز شد

تولید صنعتی واکسن ایرانی کرونا؛ از امروز آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در نشست خبری مراسم آغاز مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا اظهار داشت: واکسن برکت مطمئن‌ترین و بی‌عارضه‌ترین واکسن کرونا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول تولید انبوه و تولید صنعتی واکسن کرونا از امروز آغاز می‌شود، گفت: مرحله اول تست واکسن با موفقیت طی شده است.

مخبر افزود: در فاز دوم تولید انبوه واکسن، قرار بر این است که ماهانه 12 تا 15 میلیون دوز واکسن تولید شود. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بیان داشت: امیدواریم تا پایان بهار به ظرفیت تولید ماهانه 15 میلیون دوز برسیم.

مخبر با بیان اینکه فاز اول را با اتکا به دانش، اعتماد به نفس و خودکفایی جوانان ایرانی با موفقیت پشت‌سر گذاشتیم، گفت: نتایج فاز اول تست انسانی واکسن کرونا بالاتر از تصور ما بود و فکر نمی‌کردیم این واکسن در مرحله تست هیچ عارضه‌ای نداشته باشد، داوطلبانی که واکسن را دریافت کردند کمترین عارضه را داشتند.

وی تاکید کرد: از همکارانمان در وزارت بهداشت و اساتید حاضر در این بخش درخواست داریم که با توجه به نتایج بسیار مطلوب فاز اول، مجوزهای اقدامات بعدی را سریع‌تر صادر کنند و تقاضا دارم مانند آنچه که تاکنون به ما کمک کردند تا مراحل تولید واکسن را پیش بردیم، این یاری را ادامه دهند تا فاز دوم و سوم را نیز پیش ببریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهار داشت: تولید انبوه نیمه‌صنعتی واکسن کرونا از امروز آغاز می‌شود و در حالی که دنیا درگیر کمبود واکسن کرونا است، ما می‌توانیم این واکسن را به زودی به تولید انبوه برسانیم.

مخبر افزود: تولید انبوه واکسن در دو فاز است که ظرفیت فاز اول تولید 3 میلیون دوز در ماه خواهد بود و ظرفیت فاز دوم تولید 12 تا 15 میلیون دوز واکسن است که پیش از خرداد ماه این فاز را هم به پایان می‌رسانیم و امیدوارم تا دو الی سه ماه دیگر دغدغه‌ای تحت عنوان نبود واکسن کرونا نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: در مراحل تولید واکسن کرونا سختگیرانه‌ترین پروتکل‌های بین‌المللی را رعایت کردیم و ناظران وزارت بهداشت شهادت می‌دهند که ذره‌ای از اجرای این پروتکل‌ها کوتاه نیامدیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |