پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 119726 14:46 1399/08/24
تولید سیب و پرتغال 10 تا 30 درصد کاهش یافتند

تولید سیب و پرتغال 10 تا 30 درصد کاهش یافتند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تولید سیب و پرتغال 10 تا 30 درصد کاهش یافتند

تولید سیب و پرتغال 10 تا 30 درصد کاهش یافتند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، محمدعلی مصطفی لو درباره آخرین وضعیت تولید پرتقال و سیب کشور گفت: تولید دو میوه پر مصرف سیب و پرتقال کشور نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، اما درباره میزان کاهش آن با توجه به ادامه برداشت اختلاف نظر وجود دارد.

وی ادامه داد: عدد عنوان شده درباره میزان کاهش تولید این محصول بین 10 تا 30 درصد متغییر است. به گفته مصطفی‌لو؛ به رغم کاهش تولید کمبودی برای تامین نیاز مصرف کننده داخلی نداریم و حتی امکان صادرات در برخی از ارقام نیز وجود دارد.

وی همچنین درباره قیمت خرید سیب و پرتقال از باغداران اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم پرتقال شمال از باغداران 6 تا 6 هزارو 500 تومان خریداری می شود. مصطفی لو قیمت خرید هر کیلوگرم سیب از باغدار را نیز 6 تا 7 هزار تومان عنوان کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران با اشاره با افزایش هزینه‌های تولید تاکید کرد که مصرف کننده نباید انتظار داشته باشد محصولات باغی را به قیمت پارسال خریداری کند.

به گفته مصطفی‌لو در حال حاضر به جز کوده اوره سایر کودها با نرخ ارز نیمایی یا ارز آزاد به دست تولیدکننده می رسد.

وی افزایش نرخ دیگر نهاده‌های تولید را نیز قابل توجه دانست و افزود: نرخ نهاده مهمی مانند سم نیز در سالجاری افزایش زیادی داشته است و گرانی آن صدای باغداران درآورده است. مصطفی لو از مردم خواست در مقابل شرایط پیش آمده کمی صبور باشند و باغداران را مقصر ندانند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |