پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 128765 08:26 1399/10/22
تولید سواری در سال جاری 18.8 درصد افزایش یافت

تولید سواری در سال جاری 18.8 درصد افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تولید سواری در سال جاری 18.8 درصد افزایش یافت

تولید سواری در سال جاری 18.8 درصد افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، آمار تولید انواع خودروها طی ۹ ماهه سال جاری نشان می‌دهد که به ترتیب کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی)، انواع سواری، وانت و تراکتور رشد تولید ۱۲.۶ درصدی تا ۳۹.۵ درصدی داشته و در این میان تنها اتوبوس، مینی‌بوس و ون، آن هم زیر ۱۰ درصد کاهش تولید داشته‌اند.

از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۶۲۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو سواری تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۲۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه بوده، رشد ۱۸.۸ درصدی را ثبت کرده است. آمار تولید وانت‌ها نیز نشان می‌دهد که تعداد وانت‌های تولیدی در ۹ ماهه امسال نیز با افزایش ۱۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۰ هزار و ۹۸۳ دستگاه رسیده است. طی مدت ۹ ماه نخست سال گذشته ۵۱ هزار و ۴۵۸ دستگاه وانت تولید شده بود.

در صدر جدول آمار تولید انواع خودرو، افزایش تولید کمباین‌ها دیده می‌شود که با تولید ۴۳۴ دستگاه از این مدل خودرو نسبت به ۳۱۱ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، تولید کمباین‌ها رشد ۳۹.۵ درصدی را تجربه کرده است. در مقابل کمترین میزان افزایش تولید در مدت مذکور سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، مختص تراکتور است که از ۱۳ هزار و ۸۲۷ دستگاه تولید شده در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ به ۱۵ هزار و ۵۷۲ دستگاه در مجموع ۹ ماهه امسال رسیده و ۱۲.۶ درصد رشد کرده است.

براساس گزارش آمار تولید انواع خودروها در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون‌ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۷ درصد کاهش یافته است. در مجموع ۹ ماهه امسال، ۱۳۶۲ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده است که در مقایسه با ۱۴۹۲ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال گذشته با افت تولید مواجه شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |