شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14301 14:54 1394/04/31
تولید در کارخانه های مس کشور با حداقل ظرفیت

تولید در کارخانه های مس کشور با حداقل ظرفیت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تولید در کارخانه های مس کشور با حداقل ظرفیت

تولید در کارخانه های مس کشور با حداقل ظرفیت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گزارش ها حاکی از آن است که بیشتر کارخانه های فرآوری مس داخل کشور با حداقل ظرفیت به کار خود ادامه می دهند.

به گزارش معدن24، دلیل شرایط بوجود آمده روند نزولی است که فلزسرخ دربازارهای جهانی و به تبع آن بازار داخل در پیش گرفته است.

کاهش قیمت مس در بازارها سبب شده در بازار داخل کلوخه مس با عیار یک درصد که در هفته های گذشته بصورت محدود به فروش می رسید اکنون بدون مشتری باقی بماند و در عیارهای بالاتر نیز خرید و فروش بصورت محدود صورت می گیرد.

قیمت کلوخه با عیارهای 2 و بالاتر نیز نسبت به هفته های قبل روندی کاهشی داشته اما بسیاری از تولیدکندگان تا زمان رسیدن بازار به شرایط ثبات و مشخص شدن بازار، فروش را متوقف کرده اند.

این گزارش می افزاید، در تالار صنعتی بورس کالای ایران نیز این روند نزولی قیمت ها که هفته های متوالی است که ادامه دارد، سبب شده حجم معاملات مس کاتد و مس مفتول کاهش معناداری را تجربه کند.

رکود بازار داخل و همزمان با آن سقوط شدید قیمت ها باعث کاهش حجم معاملات این فلز در بورس کالای ایران شده است.

بررسی آمار بورس کالا نشان می دهد حجم معاملات مس کاتد در هفته جاری تنها هزار و 20 تن بوده درحالی که در هفته 19 تیر این رقم معادل 1320 تن و هفته قبل (هفته منتهی به 26 تیر) نیز 1440 تن بوده است.

همچنین حجم معامله مس مفتول که در هفته منتهی به 19 تیر 710 تن بوده و هفته قبل با افزایش 640 تنی به 1350 تن رسیده بود در این هفته تنها 430 تن بوده است.

در سمت عرضه تغییری در حجم مس کاتد و مس مفتول عرضه شده شرکت های ملی مس و مس کاشان در بورس دیده نشد و درمجموع 7770 تن مس مفتول و مس کاتد در تالار صنعتی این بورس عرضه شد که 4 هزار تن سهم مس کاتد بوده و مابقی به مس مفتول تعلق داشته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |