جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 126967 15:22 1399/10/09
تولید بیش از 100 شرکت 100 درصد افزایش یافت

تولید بیش از 100 شرکت 100 درصد افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تولید بیش از 100 شرکت 100 درصد افزایش یافت

تولید بیش از 100 شرکت 100 درصد افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «سعید زرندی» در جلسه کارگروه تامین مالی وزارخانه افزود: در این مدت ۸۶ شرکت بزرگ بیش از ۵۰ درصد رشد تولید داشته و در مجموع ۳۳۵ شرکت بیش از ۲۰ درصد رشد تولید داشته‌اند. وی گفت: این واحدها در صنایع مختلف چون فولاد و محصولات فولادی، لوازم خانگی، صنایع دارویی و غیره است.

زرندی ادامه‌داد: وزارت صنعت، کالاهای منتخبی را که سهم بالایی در ارزش افزوده بخش صنعت دارند، به‌طور منظم رصد و پایش و آمار ماهانه تولید این کالاها را اعلام می‌کند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت اضافه‌کرد: رتبه‌بندی اعتباری شرکت‌ها به عنوان روشی کارا برای تسهیل رکن ضامن در انتشار اوراق بدهی، توسط هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب و عملیاتی شده است.

وی گفت: شرکت‌هایی که اعتبار بالا و در نتیجه احتمال نکول پایین‌تری دارند، می‎توانند با سطوح پایین‌تری از تضامین یا حتی بدون ضامن نسبت به انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه اقدام کنند.

زرندی توضیح‌داد: اکنون سه شرکت رتبه‌بندی اعتباری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعال هستند و به واحدهای موفق بخش صنعت و معدن توصیه می‌شود این مسیر را دنبال کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: انتشار اوراق برای بخش تولید در راستای تامین مالی، رویکردی است که هم توسط ما در وزارتخانه و هم واحدهای تولیدی باید دنبال شود .

وی تاکید کرد: سهم بخش تولید از انتشار اوراق باید افزایش یابد، ساز و کار این موضوع فراهم شده و در ۹ ماهه امسال هم این سهم رشد خوبی داشته است.

استخراج اطلاعات مربوط به ۲۵ قلم کالای اصلی صنعتی و معدنی در هشت ماهه امسال، حاکی از رشد تولید ۱۷ محصول و روند نزولی تولید هشت محصول است. در هشت ماهه امسال انواع خودرو سواری با تولید نزدیک به ۵۴۳ هزار دستگاه و رشد ۲۱ درصدی، تلویزیون ۷۹۷ هزار دستگاه با رشد ۶۱ درصدی، کاتد مس ۱۹۲ هزار تن با افزایش ۹ درصدی ، فولاد خام با بیش از ۱۹ میلیون تن و رشد بیش از هشت درصدی، سیمان با تولید ۴۸ میلیون تن و رشد ۱۵ درصدی و لاستیک خودرو با تولید ۱۷۸ هزار تن با رشد ۲۵ درصدی داشته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |