سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 108064 19:01 1399/05/07
تولیدکنندگان تایر از حضور خصولتی‌ها نگرانند

تولیدکنندگان تایر از حضور خصولتی‌ها نگرانند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تولیدکنندگان تایر از حضور خصولتی‌ها نگرانند

تولیدکنندگان تایر از حضور خصولتی‌ها نگرانند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر می گوید یک شرکت خصولتی بزرگ با اعمال فشار به وزارت صمت برای نپرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی تا ارز نیمایی، سود کلانی به جیب خواهد زد که منطق رقابت در بازار را از بین برده و با آسیب به صنعت تایر، موجب نگرانی تولیدکنندگان شده است. مصطفی تنها، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ظاهرا یک شرکت بزرگ خصولتی مقدار زیادی تایر سنگین وارد کرده است و بر وزارت صنعت، معدن و تجارت فشاری اعمال می‌کند تا مابه‌التفاوت ارزی را نپردازد. در حقیقت این شرکت می‌خواهد مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی(۴۲۰۰ تومان)   تا ارز نیمایی را پرداخت نکند. ضمن اینکه این شرکت می‌خواهد با همان تعرفه چهار صد واردات خود را داشته باشد و با همان نرخ ۴۲۰۰ تومان تعرفه را محاسبه کرده و مابه‌التفاوت را به وزارت صمت نپردازد.سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر تاکید کرد: این موضوع سبب نگرانی شدید صنعت تایر شده است؛ چراکه چنین اتفاقی به این معناست که رانتی به "یک واردکننده بسیار پرتوان از هر نظر"  داده می‌شود. بنابراین علاوه بر این رانت ایجاد شده، بازار نیز بهم می‌ریزد. در حالی که قیمت متعارف تایر در بازار براساس قیمت ارز عمومی که تخصیص می‌یابد، مشخص می‌شود. اما اقدام این شرکت سود بزرگی  نتیجه نپرداختن مابه‌التفاوت نرخ ارزها را برایش خواهد داشت که منطق رقابت را در بازار بهم خواهد ریخت.

توليد ۱۳هزار دستگاه راناپلاس تا پايان سال

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به ظرفیت تولید راناپلاس اعلام کرد که قرار است تا پایان سال جاری، ۱۳ هزار دستگاه از این محصول تولید و روانه بازار شود.به گزارش ایسنا، کیانوش پورمجیب با بیان اینکه تولید راناپلاس با ظرفیت تولید روزانه ۴۵ تا ۵۰ دستگاه از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز شده است، گفت: تولید و عرضه این محصول براساس نظرات مشتریان در دستور کار قرار دارد و قرار است تا پایان امسال ۱۳ هزار دستگاه راناپلاس تولید و روانه بازار شود.  او ضمن تاکید براینکه تولید راناپلاس در جهت نیل به اهداف و برنامه‌های توسعه محصولات ایران‌خودرو و افزایش سهم برند این خودروسازی صورت گرفته است؛ اظهار کرد: ارتقای سطح کیفیت محصول به گونه‌ای است که مشکلات کیفی آن بر اساس بازخورد و نظرات مشتریان مرتفع شده و سطح کیفیت آن بالاتر یا دست کم در سطح خودروهای رقیب قرار گرفته است.وی افزود: دیگر اهداف تولید این خودرو، پوشش حداکثری نیازمندی‌های مشتریان بازارهای داخلی و صادراتی است.

استفاده از فضولات حیوانی در محصولات دخانی قاچاق

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در گفت‌وگو با ایسنا، از حل شدن بخش عمده‌ای از مشکلات واردکنندگان در زمینه تامین مواد اولیه خبر داد و با بیان اینکه در برخی از محصولات دخانی قاچاق از فضولات حیوانی استفاده شده، اعلام کرد که اجرای طرح شناسه رهگیری سیگار از اول شهریور ماه آغاز می‌شود.به گزارش ایسنا،  جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تولید سیگار در دو ماهه اول امسال ۲۷.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و در پی آن برآورد قاچاق سیگار تقریبا دو برابر شده است. در میانه تیر ماه رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه این صنعت طی سه ماه گذشته خبر داد و گفت که این مسئله باعث شده تولید هشت واحد از ۱۵ واحد تولید محصولات دخانی متوقف شود. او همچنین هشدار داده بود که ادامه این وضعیت و عدم تخصیص ارز به مواد اولیه این صنعت تا یک ماه بعد می‌تواند همه واحدهای تولیدی را به تعطیلی بکشاند.

سایپا از واردات تجهیزات تولید مجموعه‌های دَرب خودرو بی‌نیاز شد

گروه خودروسازی سایپا در راستای تعمیق داخلی‌سازی، بی‌اثر کردن تحریم‌ها و جلوگیری از خروج ارز، موفق شد برای اولین بار تجهیزات پروژه رولر هِمینگ درب‌های جانبی محصولات خانواده ‏SQ200 و درب پشت کوییک را توسط مهندسان ایرانی تولید کند.، گروه خودروسازی سایپا در سال جهش تولید و در راستای ادامه پویش ملی بومی‌سازی صنعت خودرو، موفق شد پروژه رولر هِمینگ درب های جانبی برخی محصولات خود را که پیش از این به صورت صد در صدی به خارج از کشور وابسته بود، بومی‌سازی کند.بر این اساس شرکت سایپاپرس توانست "طراحی، ساخت و نصب تجهیزات پروژه رولر هِمینگ درب‌های جانبی محصولات خانواده SQ200 و درب پشت کوییک" را با موفقیت به سرانجام برساند و اکنون گروه خودروسازی سایپا برای تامین این کالا نیاز به واردات ندارد. داخلی سازی این پروژه باعث جلوگیری از خروج بیش از ۲ میلیون دلار ارز از کشور شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |