جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 11654 14:07 1394/01/24
توقیف 7000 کیلوگرم سوسیس و کالباس غیر استاندارد در یک سال

توقیف 7000 کیلوگرم سوسیس و کالباس غیر استاندارد در یک سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
توقیف 7000 کیلوگرم سوسیس و کالباس غیر استاندارد در یک سال

توقیف 7000 کیلوگرم سوسیس و کالباس غیر استاندارد در یک سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیر کل اداره استاندارد استان تهران از توقیف بیش از 7000 کیلوگرم سوسیس و کالباس غیر استاندارد طی سال گذشته در استان تهران خبر داد.

سوسیس و کالباس از جمله اقلامی است که همواره سر کیفیت و سالم بودن، چگونگی تولید و مواد به کار برده شده در آن بحث بوده است و در عین حال بارها بسیاری از کارخانه‌های تولید این محصولات به دلیل استفاده از مواد غیر مجاز و عدم رعایت بهداشت پلمپ شده‌اند که مسلم بیات در پی توقیف آخرین محموله‌های فرآورده‌های گوشتی غیر استاندارد، توصیه‌هایی به خریداران و مصرف‌کنندگان این محصولات کرد.

مدیر کل اداره استاندارد استان تهران به ایسنا گفت: هرچند که واحدهای تولیدی فرآورده‌های گوشتی به طور مستمر زیر ذره بین ماموران سازمان استاندارد است و هرگونه تخلفی در این واحدها، منجر به تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد آن‌ها خواهد شد اما مردم نیز باید در خرید این فرآورده‌ها به نکات مهمی ‌توجه کنند.

وی تاکید کرد: در خرید سوسیس و کالباس توجه به نکاتی همچون بسته‌بندی و مشخصات، تمیز و سالم بودن لفاف خارجی محصول، تاریخ تولید و انقضا، نشان استاندارد و بوی خوب و مطلوب ضروری است.

به گفته بیات، رنگ سوسیس و کالباس باید در سطح مقطع یکنواخت و صورتی روشن باشد و در زیر دستگاه برش، ریز ریز و خمیر نشود. همچنین هرگونه لکه غیرعادی در سطوح به رنگ سفید، سبز، قهوه‌ای یا حباب هوا در بافت فرآورده، مشکوک و غیرقابل مصرف است. از سوی دیگر لفاف خارجی محصول باید بطور کامل به سوسیس و کالباس چسبیده باشد و فضای خالی بین آن‌ها وجود نداشته باشد.

همچنین به گفته مسئولان بهداشت و استاندارد برخلاف آنچه در میان بسیاری از مردم مرسوم است، سوسیس و کالباس نباید در فریزر و دمای انجماد نگه‌داری شود و پس از باز شدن پوشش و قطعه کردن آن نیز نگه‌داری این محصولات بیش از سه روز در یخچال توصیه نمی‌شود.

سازمان استاندارد تاکید می‌کند که روی تمام پوشش‌ها ویژگی‌های محصول شامل درصد گوشت، پروتئین، چربی، نشان استاندارد، نام و نوع فرآورده، نام مواد به کار رفته در فرآورده، نام و نشانی تولیدکننده، شماره پروانه ساخت و بهره برداری، تاریخ تولید و انقضا، عبارت "در یخچال نگهداری شود"، روش و درجه حرارت نگه داری و مدت زمان نگه‌داری کنترل شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |