شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 118301 14:58 1399/08/14
توقف سوءاستفاده از سیم‌کارت با سامانه استعلام

توقف سوءاستفاده از سیم‌کارت با سامانه استعلام

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
توقف سوءاستفاده از سیم‌کارت با سامانه استعلام

توقف سوءاستفاده از سیم‌کارت با سامانه استعلام

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، یکی از پرتکرارترین سوالات مشترکان تلفن همراه مربوط به تعداد سیم‌کارت‌هایی است که به نام‌شان ثبت شده و از آن اطلاعی ندارند. برخی افراد با استفاده از این سیم‌کارت‌ها می‌توانند برای صاحبان اصلی مشکلاتی را ایجاد کنند.

وزارت ارتباطات با توسعه سامانه‌ای جهت دسترسی مشترکان به اطلاعات سیم‌کارت‌هایی که به نام‌شان است، سعی دارد میزان سواستفاده‌ها را به حداقل برساند.

در هفدهمین قسمت از سری ویدئوهای «ایران هوشمند» که توسط وزارت ارتباطات منتشر شده، از سامانه استعلام خدمات مربوط به سرویس‌های مخابراتی رونمایی شده، سامانه‌ای که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی شده است.

این سامانه، بستری را مهیا کرده است تا بتوان از طریق آن تمامی سرویس‌های مخابراتی که به نام فرد به ثبت رسیده را مشاهده و استعلام کرد. نتیجه این استعلام نیز به خط تلفن همراهی که اعلام شده، پیامک می‌شود.

در مرحله اول طرح، تعداد سیم‌کارت‌های فرد در اپراتورهای تلفن همراه و در مرحله‌های بعدی، تعداد سایر سرویس‌های مخابراتی نظیر ADSL، تلفن ثابت، TD-LTE، وایمکس و… نیز از این طریق قابل دسترسی است.

برای مراجعه به این سامانه کافی است به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی www.cra.ir و بخش استعلام سرویس‌های مشترکین مراجعه کرده و با ثبت اطلاعات هویتی، پیامک حاوی تعداد سیم‌کارت‌های ثبت‌شده و سایر خدمات سرویس‌های مخابراتی به نام‌ متقاضی را از طریق پیامک دریافت کرد.

علاوه بر مراجعه به سامانه، می‌توان با ارسال پیامک حاوی شماره ملی به سرشماره ۳۰۰۰۱۵۰ از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام فرد ثبت‌شده، مطلع شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |