جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 150543 10:11 1400/05/20
توقف تجارت با افغانستان تکذیب شد

توقف تجارت با افغانستان تکذیب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
توقف تجارت با افغانستان تکذیب شد

توقف تجارت با افغانستان تکذیب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد بهن قل از تسنیم، سید روح اله لطیفی ،سخنگوی گمرک اظهار داشت : روند تجاری در مرز ماهیرود رشد 50درصدی پیدا کرده و روزانه بیش از 500 کامیون محموله هایشان را به کامیون های افغان انتقال داده تا به مقاصد صادراتی این کالاها در افغانستان برسد.

وی افزود: در مرز دوغارون نیز نزدیک به 250 کامیون محموله های تجاری خود را به کامیون ها و تجار افغان برای طی مسیر در افغانستان منتقل می کنند  و خبر توقف کامل تجارت با افغانستان شایعه است و شاید بیشتر کاربرد داخلی در افغانستان  را برای طرف های درگیر داشته باشد. 

لطیفی تاکید کرد: بعد از بازگشت امنیت به مرز میلک و فروکش کردن درگیری ها  با هماهنگی های انجام شده  با سازمان های مستقر در مرز و نیروهای نظامی و امنیتی، کامیون های متوقف در مرز میلک سیستان و بلوچستان به شرط خواست تجار افغان به مانند ماهیرود و دوغارون  می توانند کالاهای خود را در مرز به کامیون های افغان تحویل دهند تا به مقاصد نهایی در این کشور ارسال شود.

سخنگوی گمرک افزود: بازگشایی مرز میلک، فعلا برای کامیون های متوقف در مرز است و امید داریم از شنبه گمرکات اجرایی و تجار بتوانند  محموله های جدید را با هماهنگی با گمرک میلک به این مرز برای صادرات به افغانستان ارسال کنند.

گفتنی است از روز جمعه از  مرز میلک به دلیل تحولات پیش آمده خروج کالا انجام نشده است. 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |