جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 111309 11:27 1399/06/16
توسعه و ارتقای امکانات کیش برای درمان بیماران کرونایی

توسعه و ارتقای امکانات کیش برای درمان بیماران کرونایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
توسعه و ارتقای امکانات کیش برای درمان بیماران کرونایی

توسعه و ارتقای امکانات کیش برای درمان بیماران کرونایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کیش - مجموعه فیاک «بخش عفونی و تنفسی» کیش با ۴۴ تخت و ۵ تخت ایزوله همراه با تجهیزات پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا آماده سازی می شود.

رئیس بیمارستان کیش با بیان اینکه مرکز ویژه نگهداری بیماران کرونایی و عفونی"فیاک"در چند روز گذشته توسط مشاور رئیس جمهور افتتاح شد

مصطفی نادعلی نژاد مساحت و میزان حجم سرمایه گذاری مرکز ویژه نگهداری بیماران کرونایی و عفونی"فیاک" را ۴ هزار مترمربع و بیش از ۳ میلیارد تومان برای اتمام این مجموعه عنوان کرد و اظهار داشت: این مجموعه در سه بخش "بستری، درمانگاه و بخش ویژه " با مساحتی بالغ بر هزار متر بنا جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ اختصاص داده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه مرکز ویژه در مجموعه فیاک در حال آماده سازی است؛ بخش ایزوله فوق تخصصی نیز به صورت مجزا در بیمارستان کیش به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

رئیس بیمارستان کیش در خصوص تجهیزات پزشکی و درمانی مرکز ویژه نگهداری بیماران کرونایی و عفونی"فیاک" اظهار داشت: "دستگاه تست پی سی آر" خریداری شده و در این مجموعه جا نمایی خواهد شد تا بیماران جهت نمونه گیری به مجموعه فیاک مراجعه کنند.

مصطفی نادعلی نژاد در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: استقرار "دستگاه پلاسما فرزیس" در بخش ایزوله تنفسی موجب سرعت بخشیدن به فرایند درمان بیماران مبتلا به کرونا خواهد شد.

وی افزود: بر اساس امکانات فراهم شده در مرکز ویژه نگهداری بیماران کرونایی و عفونی"فیاک"، تمام خدماتی که در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود در آن مجموعه نیز قابل ارائه خواهد بود.

نادعلی نژاد بر لزوم اهمیت نقش دستگاه‌های اجرای و مشارکت مردم در راستای فرهنگ سازی بر رعایت ضوابط بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا در این منطقه اشاره داشت و گفت: همزمان با بازگشایی مدارس و به دلیل شرایط آب و هوایی و شیوع بیماری آنفولانزا، می‌توانیم با موفقیت از مرحله نیز عبور کنیم.

وی گفت: با کمک خیرین "دستگاه سی تی اسکن" سیار نیز در آینده نزدیک در آن مجموعه مستقر خواهد شد و همچنین مسیر "سی تی اسکن" بیمارستان کیش توسط یک مسیر ایزوله که هیچ ارتباطی با دیگر بخش‌های بیمارستان ندارد در نظر گرفته شده است و بیمار توسط آمبولانس از درب ورودی بیمارستان به بخش سی تی اسکن هدایت می‌شود.

رئیس بیمارستان کیش اظهار داشت: افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا مراحل درمانی خود را سپری می‌کنند امکانات ایاب و ذهاب این افراد توسط یک سرویس مخصوص برای ارائه خدمات درمانی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در اوج شیوع بیماری کرونا حداکثر بیمار بستری در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش تعداد ۳۵ نفر بود از این رو در مرکز ویژه نگهداری بیماران کرونایی و عفونی"فیاک" ۴۴ تخت و ۵ تخت ایزوله پیش بینی شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |