جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 92064 14:07 1397/09/03
توسعه قدرت و نفوذ جبهه مقاومت تحقق وحدت اسلامی را تسهیل کرده است

توسعه قدرت و نفوذ جبهه مقاومت تحقق وحدت اسلامی را تسهیل کرده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
توسعه قدرت و نفوذ جبهه مقاومت تحقق وحدت اسلامی را تسهیل کرده است

توسعه قدرت و نفوذ جبهه مقاومت تحقق وحدت اسلامی را تسهیل کرده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایکنا نوشت: حجت‌ا‌لاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس هیئت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌نهاد فعالان سیاسی، درباره تأثیر تنزل جایگاه عربستان در جهان اسلام و نابودی تروریسم تکفیری منطقه در فراهم شدن زمینه حرکت به سمت وحدت اسلامی گفت: به اعتقاد من با جنایات عربستان در یمن، قتل جمال خاشقچی و شکست طرح‌های آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه، زمینه برای وحدت امت اسلامی فراهم‌تر از قبل شده است.

برای تحقق وحدت تمام امید‌ها به ملت‌هاست نه حکومت‌های وابسته

تقوی اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید از این فضا استفاده و دشمن را از منطقه بیرون کنند. دشمن در خانه‌های ما لانه کرده و نوکرهایش را در کشورهای اسلامی بر اریکه قدرت قرار داده و از آن‌ها حمایت می‌کند؛ امروز حاکمیت‌های پادشاهی و استبدادی منطقه کاملاً متکی بر حمایت‌های آمریکا و کشورهای غربی هستند و به مانعی در مقابل خواست و اراده ملت‌های اسلامی بدل شده‌اند.

رئیس هیئت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌نهاد فعالان سیاسی ابراز کرد: در چنین فضایی باید بیش از پیش روی ملت‌ها کار کرد و آگاهی و بصیرت جوامع اسلامی را افزایش داد و نباید به این حکومت‌های وابسته امید داشت.

اهمیت توسعه تبادلات علمی، فرهنگی و رسانه‌ای در تقویت همگرایی و تقریب در دنیای اسلام

وی با تأکید بر اینکه امروز بسترهای آگاهی‌بخشی به ملت‌های اسلامی بیشتر از قبل فراهم است، گفت: این وظیفه ماست که با گسترش تبادلات علمی، فرهنگی و رسانه‌ای با امت اسلامی حرکت به سمت وحدت را سرعت ببخشیم. پیروان اسلام با وجود مذاهب گوناگون، اشتراک‌های فراوان و محورهای وحدت زیادی بین خود دارند که با تکیه بر آن‌ها می‌توان ملت‌های اسلامی را به صحنه آورد و اراده ملت‌ها را در جهان اسلام حاکم کرد و این اراده دقیقاً برخلاف خواست و اراده دشمنان جهان اسلام از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی و حکومت‌های مرتجع وابسته به آن‌هاست.

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: امروز گستره جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی از ایران، فلسین و لبنان به سوریه، عراق و یمن گسترش یافته و ملت‌های دیگر اسلامی نیز قطعاً خواهان پیوستن به این جبهه هستند. لذا توسعه جبهه مقاومت با محوریت آزادی فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی نیز یکی از مهم‌ترین راهکارهای دستیابی به وحدت جهان اسلام است.

تقوی تأکید کرد: افزایش قدرت و نفوذ جبهه مقاومت در جهان اسلام به نگرانی جبهه استکبار و ارتجاع منجر شده و سعی می‌کنند هر حرکت وحدت‌بخشی را با سانسور و تحریم مواجه کرده تا این گونه اقدامات را کم‌اثر جلوه دهند؛ در حالی که همین توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان گواهی بر اثربخشی و کارآمدی اقدامات وحدت‌گرا و جریانات طرفدار تقریب و همگرایی در جهان اسلام است.‌



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |