جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 109728 10:12 1399/06/03
توسعه صادارت غیر نفتی و حضور در بازارهای جهانی

توسعه صادارت غیر نفتی و حضور در بازارهای جهانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
توسعه صادارت غیر نفتی و حضور در بازارهای جهانی

توسعه صادارت غیر نفتی و حضور در بازارهای جهانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند؛ صادارت غیر نفتی و حضور در بازارهای جهانی را یکی از پارامترهای اصلی این معاونت اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند؛ سید علی موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح دیروز برگزار شد، حجم صادارت کالا و خدمات از طریق این منطقه را در سه سال گذشته نزدیک به سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از طریق مرز تجاری شلمچه و بنادر آبادان وخرمشهر بیان کرد.

این مقام مسئول به حجم صادارت کالا و خدمات تولیدی در منطقه آزاد اروند نیز اشاره کرد و گفت : مجموعا در سه گذشته نزدیک به ۵۹۳ میلیون دلار کالا و خدمات از تولیدات منطقه صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: در کنار این آمارها جهت ایجاد زیر ساخت و توسعه صادارت و حضور در بازار جهانی ، مجتمع اداری و تجاری در شلمچه راه اندازی و کانکس های محل استقرار تجار و بازرگانان جمع آوری شدند.

موسوی راه اندازی پایانه صادارت آبزیان در مرز تجاری شلمچه و آغاز صادارت تخصصی آبزیان، ایجاد ظرفیت ۱۲۰۰۰ تن لجستیکی در شلمچه جهت دپو کالا و راه اندازی پایانه توسعه صادارت سیمان و آغاز صادارت تخصصی فرآورده های سیمانی، تفکیک مسیر تجاری و ترانزیت کالا از مسیر مسافری جهت تسهیل و تسریع در امر صادارت ، نصب و راه اندازی x-ray کامیونی به منظور کنترل و نظارت گمرک در جهت مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر و تسهیل در امر صادارت را از دیگر اقدامات این معاونت در راستای ایجاد زیر ساخت و توسعه صادارت و حضور در بازار جهانی برشمرد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین افزود: برگزاری نمایشگاههای مختلف از جمله معرفی توانمندیهای صنعتی استان خوزستان در منطقه در سال گذشته ، همایش تجلیل از صادر کنندگان و صنعتگران نمونه ، پذیرش هیات های تجاری از کشور های عمان ، عراق ، اندونزی و اخذ کد وارداتی مرز تجاری شلمچه و موافقت گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت واردات از مرز تجاری شلمچه پس از سال ها از دیگر اقدامات ما برای رسیدن به هدف مذکور بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |