جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 2696 14:02 1393/04/01
توسعه تعاونی ها مناسب ترین راهکار حل بیکاری زنان است

توسعه تعاونی ها مناسب ترین راهکار حل بیکاری زنان است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
توسعه تعاونی ها مناسب ترین راهکار حل بیکاری زنان است

توسعه تعاونی ها مناسب ترین راهکار حل بیکاری زنان است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون با اعلام تشکیل کمیسیون ویژه برای تعاونی های زنان گفت: ایجاد و توسعه تعاونی ها مناسب ترین راهکار برای اشتغال و حل بحران بیکاری زنان است


به همین منظور در اتاق تعاون کمیسیون ویژه ای با موضوع تعاونی های زنان تشکیل شده است.
معصومه فرهمند در گفتگو با مهر افزود: در موضوع زنان با مشکلاتی همچون بیکاری مواجه هستیم ضمن اینکه باید بحران بیکاری به صورت ویژه برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست حل شود که در شرایط فعلی مناسب ترین راهکار ایجاد تعاونی ها با در نظر گرفتن بعد مسافت در شهر ها و شهرستان ها و روستاها است.
وی به اهداف کمیسیون اشاره کرد و گفت: آشنایی و تسهیل ارتباطات تعاونی های همسو در حوزه زنان تعامل و تبادلات اقتصادی کالا، تسریع در بیان مسائل و مشکلات، توانمندسازی، مهارت آموزی و بازاریابی محصولات، آسیب شناسی چالش ها و موانع در توسعه تعاونی ها از جمله اهداف این کمیسیون است.
به گفته فرهمند، همچنین معرفی تشکلهای بانوان به سازمانهای داخلی و خارجی تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان در گرایشهای مختلف اعزام هیئت های تجاری اقتصادی به خارج از کشور و پذیرش هیأت های مشابه ایجاد مراکز فروش و نمایندگی در خارج از کشور آسان کردن امکان رشد و بهره وری اقتصاد در خانواده شناسایی بازار هدف از جمله ماموریت های تعریف شده این کمیسیون برای حل بحران بیکاری زنان است.
وی با بیان اینکه با ایجاد این کمیسیون زمینه های خلاقیت زنان و تحول اجتماعی آنان بروز پیدا می کند تصریح کرد: سلامت اخلاقی و رفتاری بانوان همکاری و حمایت زنان تعاونگر افزایش مشارکت های مردمی جذب حمایت و بودجه دولتی در بخش خصوصی از مهمترین نکاتی است که باید به صورت ویژه در این کمیسیون به آن توجه شود.
فرهمند درباره سهم تعاونی ها در حل بحران بیکاری بویژه برای زنان گفت: براساس برنامه پنج ساله پیش بینی می شود که تعاونی ها ۲۵ درصد در اقتصاد کشور تاثیر گذار باشند. در حال حاضر سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور حدود ۶ تا ۱۱ درصد است.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری زنان در کشور به صورت تقریبی دو برابر مردان است گفت: ایجاد فرصت و ارائه امتیازات ویژه برای توسعه تعاونی ها مهم ترین راهکار برای حل مشکلات بیکاری زنان است



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |