جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 158597 13:33 1400/07/28
توزیع ۲۰ هزار تن شکر برای زمستان گذرانی زنبورهای عسل

توزیع ۲۰ هزار تن شکر برای زمستان گذرانی زنبورهای عسل

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
توزیع ۲۰ هزار تن شکر برای زمستان گذرانی زنبورهای عسل

توزیع ۲۰ هزار تن شکر برای زمستان گذرانی زنبورهای عسل

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، مجری طرح توسعه زنبورداری وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب به خبرنگار گفت امسال برای زمستان گذرانی زنبورهای عسل در فاز نخست ۲۰ هزار تن شکر از شرکت بازرگانی دولتی ایران درخواست کردیم که این مقدار شکر توسط شرکت مذکور در سامانه سیفا بارگذاری شده است.

حسین اکبر پور افزود: مقرر شده کلیه اتحادیه های زنبورداران استان‌ها به معاون بهبود تولیدات دامی استان خود برای دریافت معرفی نامه به شرکت غله استان مراجعه کنند .

وی اظهار داشت: در ابتدای امسال نیز درخواست ۲۰ هزار تن شکر کردیم که از این میزان ۷ هزار تن توسط اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین خریداری و با قیمت هر کیلو گرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان ایران بین زنبورداران توزیع شد.

اکبر پور ادامه داد: ۱۳ هزار تن شکر باقی مانده به رغم آن که توسط شرکت بازرگانی دولتی در سامانه بارگذاری شده بود، اما به علت کمبود منابع مالی از سوی زنبورداران کشور جذب نشد.

وی با بیان این که در شرایط عادی به ازای هر کلنی سالانه ۱۰ کیلو گرم شکر نیاز است، تصریح کرد: این میزان شکر برای تحریک ملکه به منظور تخم ریزی در فصل بهار و زمستان گذرانی زنبور عسل مورد نیاز صنعت زنبورداری کشور است.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشورگفت: بر اساس آخرین سرشماری کشور نزدیک به ۱۱.۴ میلیون کلنی زنبور عسل داریم که از این تعداد ۳۰۰ هزار کلنی کندوی بومی و سنتی و نزدیک به ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار کلنی کندوی مدرن هستند.

وی، شکر مورد نیاز این کلنی ها را سالانه نزدیک به ۱۱۴ هزار تن شکر عنوان کرد.

اکبر پور در عین حال گفت: در شرایط خشکسالی، زنبور عسل به عنوان نهاده زنده برای زنده ماندن نیاز بیشتری به شکر دارد.

وی خاطر نشان کرد که سال گذشته ۳۲ هزار تن شکر برای زمستان گذرانی زنبورهای عسل تقاضا شد که از این مقدار ۱۵ هزار تن با قیمت هرکیلو گرم ۶۶۵۰ تومان بین زنبورداران در سطح کشور توزیع شد.

اکبرپور اذعان داشت: ۱۷ هزار تن شکر باقیمانده نیز پس از تقاضای مجدد با قیمت هر کیلو گرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شد که به علت ضعف بنیه مالی زنبورداران مورد استقبال کمتری از سوی زنبورداران قرار گرفت. تعداد مشاهده خبر۲۷ بار



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |