جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 146176 14:33 1400/04/05
تورم کالاهای وارداتی تا 45.4 درصد زیاد شد

تورم کالاهای وارداتی تا 45.4 درصد زیاد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تورم کالاهای وارداتی تا 45.4 درصد زیاد شد

تورم کالاهای وارداتی تا 45.4 درصد زیاد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های ریالی در فصل زمستان ١٣٩٩ نسبت به فصل قبل، ٤٥,٤ درصد است که در مقایسه با تورم فصلی پاییز ١٣٩٩ (برابر با ٥٩.٣ درصد) حدود ١٣.٩ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های دلاری نیز در فصل زمستان ١٣٩٩ نسبت به فصل قبل،  ١٢.٨ درصد است که در مقایسه با تورم فصلی پاییز ١٣٩٩ (برابر با ١٠.١ درصد) حدود ٢.٨ واحد درصد افزایش داشته است. در گروه­ های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم فصلی در بخش ریالی مربوط به گروه «خمیر چوب یا سایر مواد الیافى سلولزى و ...» (٤,٨ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه«آلات و دستگاه‌هاى اپتیک، عکاسى، سینماتوگرافى و ...» (٩٩.١ درصد) است. همچنین بیشترین کاهش مربوط به گروه «پوست خام، چرم، پوست‌هاى نرم و اشیاء ساخته شده از این مواد و ...» (٧.٩- درصد) می­ باشد.        

  • تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های ریالی در فصل زمستان ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥٥٨,٣ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه پاییز ١٣٩٩ (برابر با ٥٨٨.٨ درصد) حدود ٣٠.٦  واحد درصد کاهش داشته است. همچنین تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های دلاری در فصل زمستان ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥٦.١ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه پاییز سال ١٣٩٩ (برابر با ٥٠.١ درصد) حدود  ٥.٩  واحد درصد افزایش داشته است. در گروه‌های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه در بخش ریالی مربوط به گروه «چوب و اشیاء چوبى، زغال چوب، چوب پنبه و...» (١٠,٨ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «آلات و دستگاه‌هاى اپتیک، عکاسى، سینماتوگرافى و ...» (٦٨٩.١ درصد) است. همچنین بیشترین کاهش مربوط به گروه «پوست خام، چرم، پوست‌هاى نرم و اشیاء ساخته شده از این مواد و ...» (٤.٨- درصد) می­ باشد.

  • تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های ریالی در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ١٣٩٩ برابر با ٥٣٤,٦ درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه­ ی پاییز ١٣٩٩ (برابر با ٤٩١.٩ درصد) واحد ٤٢.٧ درصد افزایش داشته است. تغییرات میانگین شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های دلاری در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ١٣٩٩ برابر با ٤٧.٤ درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه­ ی پاییز ١٣٩٩ (برابر با ٤١.٢ درصد) حدود ٦.٢  واحد درصد افزایش داشته است. در گروه­ های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم سالانه در بخش ریالی مربوط به گروه «چوب و اشیاء چوبى، زغال چوب، چوب پنبه و...» ( ٧,٣ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «ماشین آلات و وسایل مکانیکى؛ ادوات برقى؛ اجزاء و قطعات آن‌ها و...» (٦٠٣.٤ درصد) است. همچنین بیشترین کاهش مربوط به گروه «پوست خام، چرم، پوست‌هاى نرم و اشیاء ساخته شده از این مواد و ...»  (٣.٢- درصد) می­ باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |